úterý 30. září 2014

Miso polévka 2

Vhodné pro:
Makrobiotické
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Diabetes
Oslabená slinivka
Problémy se žaludkem
Bezlepkové (místo bulguru použijte např. jáhly, pohanku)

Suroviny (2 porce):

neděle 28. září 2014

Dýňovo-čočkové karí s calasparou a hato mugi

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intoleance laktózy
Bezlepkové
Makrobiotické

Toto jídlo vzniklo jednou jako "nouzovka" ze zbylých surovin v lednici a špajzu. Výsledná chuť mě natolik okouzlila, že v různých obměnách jej dělám skoro každý týden. Nejvíce mě však oslovila verze s karí kořením. Podotýkám, že dýňovo-čočkové karí se výborně hodí i k plackám naan, k pita chlebu nebo k namáčení tortil :-).

Suroviny:
Dýňovo-čočkové karí:

úterý 23. září 2014

Novinky Sonnentor a Racio

Krásný večer, 
dneska jsem si pro Vás připravila, alespoň v krátkosti, "souboj" dvou jihomoravských tvůrců zdravého životního stylu. Které produkty u mě končí v nákupním košíku častěji? 

Racio - jak jsem již psala dříve, je pro mě Racio takovou občasnou nouzovkou v kabelce, když nestíhám. Mezi posledními novinkami, které jste jistě zaznamenali i vy jsou snacky značky Simply a to konkrétně med, pomeranč a karotka. Z těchto tří jsem byla nadšená karotkou, která neobsahuje žádný cukr a je ochucená pouze karotkovou a jablečnou šťávou. Ostatní dvě již obsahují cukr a to i v případě, kdy je ve složení použit i med, což mi přijde dost zbytečné.
Dalším novým produktem je Racio Cornies v mléčné čokoládě, které přibylo k Cornies v hořké čokoládě. Cornies v hořké čokoládě bývalo dřív slazeno třtinovým cukrem a proto jsem si tyto chlebíčky občas kupovala jako zdravou neřest. O to větší zděšení následovalo, když se receptura nenápadně pozměnila a nyní je v mé oblíbené hořké variantě obsažen bílý cukr. 
Z dětské řady rýžový chlebíček v čokoládě a mini snack s pečenými bramborami a kmínem mě více oslovil právě mini snack. Je složen z bramborového škrobu, soli, kmínu, sušené cibule, římského kmínu, anýzu a slunečnicového lecitinu. Osobně si myslím, že je u dětí vhodné se čokoládě a dalším cukrovinkám vyhýbat co nejvíce a co nejdéle, proto mi minisnack připadne vhodnější. 

neděle 21. září 2014

Ječné palačinky

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bez cukru

Suroviny:
350 g ječné mouky
1 bal. vanilkového pudingu
zhruba 500 ml rostlinného mléka
vanilkové aroma
1 lžička vinného kamene (kypřící prášek bez fosfátů)
1 lžíce rostlinného oleje

na plnění: borůvková marmeláda
na "pocukrování": kukuřičný nápoj v prášku

Jáhlová roláda

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Bezlepkové
Intolerance laktózy
Makrobiotické
Bez cukru

Tento recept mě naprosto okouzlil. Je to jeden z nejzdravějších moučníků, který znám a je naprosto božský. Bezlepkový, vláčný a v lednici vám vydrží i 4 dny :-). Tak neváhejte a vyzkoušejte...
Krásnou neděli...


Suroviny:

pátek 5. září 2014

Pšenično-žitný kváskový chléb

Léto pomalu, ale jistě končí. Bohužel, či bohudík to nechám na vás. Já zbožňuji všechna roční období - rozkvetlé jaro, horké léto, deštivý podzim i mrazivou zimu. A rovněž miluji i rozdílnost chutí a jídel, které s sebou jednotlivá roční období přinášejí. S nástupem podzimu mě začíná honit mlsná na pečivo, zvlášť na to domácí. A proto si již doma rozmazluji nový, darovaný kvásek.

Něco víc o založení kvásku najdete ZDE. Ideální a bez práce to máte tehdy, pokud máte ve svém okolí někoho, kdo Vám do začátků trošku kvásku daruje.

Než se dostanu k samotnému receptu, ještě pár slov k údržbě kvásku. Měli byste mít z kvásku radost, starat se o něj s láskou, přistupovat k němu jako k živému organismu. Věřte mi, že je to znát. Já si s mým Kváskem i povídám, přes den jej dám i prohřát na okno na sluníčko, udržuji ho v čistotě a ideálních podmínkách. Sama jsem si myslela, že je to nesmysl, ale mýlila jsem se. Dříve jsem se o kvásek nijak zvlášť nestarala a kvásek mi po nějaké době začal uvadat, až nakonec úplně umřel.

Nyní si ho s láskou hýčkám a divili byste se, jak nádherně se mu u nás líbí... :-)