středa 30. září 2015

39/52: Podzimní brownies s vůní melasy

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Bez lepku
Bez cukru
Intolerance laktózy

Co ve vás probouzí podzim? Máte nějaké recepty či chutě spojené právě s tímto probarveným ročním obdobím? Mně, když se řekne podzim, tak se mi vybaví červená řepa, dýně, jablka, hrušky, švestky, mák, kváskový chléb, vlašské ořechy a perník. Tento recept vznikl tak nějak náhodou. Chtěla jsem vyzkoušet zas něco nového a použít při pečení melasu. Ale nechtěla jsem používat mouku, tak jsem vyzkoušela opět namočenou pohanku a výsledkem mi bylo výborné, vláčné brownies. Kombinace řepy, jablek, melasy, ořechů a pohanky je prostě úžasná.
Jo a přihlásila jsem se do soutěže o nejlepší dýňový koláč, tak se můžete v půlce října těšit na dýňové recepty. Upeču pro vás nejen soutěžní koláč, ale i další dobroty. Mám v plánu se totiž letos předávkovat dýní :-). Ale teď už k samotnému receptu...

Suroviny:

1 středně velká červená řepa
1 jablko
100 ml rostlinného oleje (já použila řepkový)
100 g melasy
100 g pohanky lámanky (plus voda na namočení)
50 g nasekaných vlašských ořechů
1 lžíce lněného semínka
1 kypřící prášek bez fosfátů
3 lžíce nepraženého kakaa
1/2 lžičky mleté vanilky

Dopředu si namočte pohanku a nechte alespoň 4 hodiny bobtnat. Ideální je pohanku namočit večer a péct ráno :-).
Řepu oloupejte a nastouhejte najemno. Jablko loupat nemusíte, to stačí jen nastrouhat. Promíchejte je s ořechy, melasou a olejem. Ve vyšší nádobě rozmixujte sceděnou pohanku se lněným semínkem a přidejte ke směsi. Nakonec opatrně vmíchejte kakao, vanilku a kypřící prášek. Doporučuji tyto ingredience do směsi přesít přes sítko.  Těsto nalijte do pečícím papírem vyložené dortové formy a pečte v předehřáté troubě při 170°C zhruba 40 minut.

Po upečení doporučuji posypat sezamovým semínkem a nechat zcela vychladnout. Buchta vám pak bude skvěle držet. Před servírováním poprašte kakaem. Výborná je kombinace tohoto borwnies se švestkami a obilnou kávou :-).

Dobrou chuť!

3 komentáře:

  1. Tolik úžasných receptů jsem tu u Vás objevila! Díky za to a přeji hodně úspěchů!

    https://zijuzdrave.wordpress.com/2015/10/02/jak-se-udrzet-fit/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že se blog líbí :-) Krásný den

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den