pondělí 29. února 2016

Pečeme pro vegany - recenze

Útlou knížečku od Nicole Just "Pečeme pro vegany" vydalo nakladatelství Vašut a já jim tímto děkuji za recenzní výtisk. Knihu si můžete zakoupit ZDE.
Většinou recenze končím tím, komu bych knihu doporučila, tentokrát touto informací začnu. Přijde mi, že kniha je ideální pro ty, kteří mají mezi přáteli či v rodině nějakého vegana a neví, co mu upéct, když přijde na návštěvu. Zde najdete pár jednoduchých, čistě rostlinných receptů, se kterými nešlápnete vedle. Proto bych doporučila, aby knihu nakoupili vegani svým blízkým :-). Nebudou zahlceni stovkou receptů a spoustou informací, nýbrž dostanou stručnou, jasnou a přehlednou kuchařku, podle které je snadné uvařit.

Zdravější Nutella

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez palmového oleje

Ořechová másla miluji a co jsem si pořídila nový mixér, tak tvořím domácí, které jsou ještě o fous lepší, než ta kupovaná :-). Jako malá jsem milovala Nutellu, jenže, co si budem nalhávat, tak na Nutelle (i když reklama říkala něco jiného... Tenkrát to dokonce tvrdila Štěpánka Hillgertová, pokud se nepletu!) není nic zdravého - samý cukr, palmový olej, zlepšovadla chuti a troška lískáčů a kakaa... Pokud i vy patříte mezi milovníky Nutelly, tak zkuste tento jednoduchý recept a věřím, že se vám po kupované ani nezasteskne. Můj bratr patří rovněž k milovníkům Nutelly a není ani vegan, nic, takže palmový olej, sušené mléko apod. neřeší, ale když ochutnal tu moji, tak byl nadšený. Jen by si tam prý dal více cukru a že si koupí ořechy a zda mu udělám taky :-).
Suroviny: (Cena cca 230 Kč, kupovala jsem ořechy za 220 Kč v Makru; zhruba 600 g Nutelly)

středa 24. února 2016

Superpotraviny do všech jídel - recenze

Novinku z nakladatelství Metafora "Superpotraviny do všech jídel" od Kelly Pfeiffer si zamilujete, pokud patříte mezi milovníky quinoy, cizrny, kadeřávku, batátů, borůvek, kokosového oleje, vlašských ořechů, vajec, medu a řeckého jogurtu. Nakladatelství děkuji za recenzní výtisk.
Vegani si stejně jako já vajíčka nahradí lněným semínkem, banánem, kypřícím práškem, jablečným pyré či hraškou, řecký jogurt rostlinným a med například javorovým sirupem.

Knížka je po designové stránce nádherná. Pestrá. Plná krásných a lákavých fotek. Recepty jsou rozčleněné do sedmi kapitol. První kapitola "Superpotraviny a výživa rodiny" čtenáře seznamuje s výživovými zvyklostmi autorčiny rodiny a rovněž představuje deset superpotravin, které nás budou provázet celou knihou - kadeřávek, kokosový olej, borůvky, vejce, cizrnu, quinou, med, řecký jogurt, batáty a vlašské ořechy. Přehledně a stručně je zde popsáno, proč je dobré tyto potraviny zařadit do každodenního jídelníčku. Velice se mi líbí, že jde (alespoň pro mě) o zcela běžné a známé potraviny a nemusím je složitě shánět a především nezruinují rodinný rozpočet, tak jak to u superpotravin bývá zvykem :-).

pondělí 22. února 2016

Cibulové bhaji

Když manžel vaří... Můj úžasný muž Viktor se rozhodl zapojit do tvorby mého blogu a udělal mi tím velkou radost. Bude vám přinášet svoje výtvory a věřím, že jeho články budou příjemným zpestřením. Nyní už předávám slovo Vikimu :-).

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje


Před pár měsíci Lenča psala, že by jí potěšilo kdybych se taky trošku zapojil na jejím blogu. Řekl jsem si, že občas vařím pro nás rád, tak jsem se rozhodl něco vymyslet JŘíkal jsem si, jak vůbec začít svůj první článek, tak začnu tím jak jsem na recept přišel. Na tento recept jsem narazil náhodou, když jsem hledal nějaké speciální recepty pro Leničku k narozeninám. Je to naše tradice, kdy jeden pro druhého vaříme speciality po celý narozeninový víkend. A nejvíc mě pro tento rok nadchly indické recepty, tak jsem si řekl, že si uděláme indický víkend J

Narazil jsem na celou řadu indických receptů. Jelikož mám moc rád výrazné chutě, rozhodl jsem se některé vyzkoušet. Prvním z nich je cibulové bhaji. Cibulové recepty mám moc rád – cibulačku, cibulové kroužky, ale nikdy by mě nenapadlo z cibule udělat smažené placičky. 

Suroviny:

neděle 21. února 2016

Ovesné tyčinky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez pšenice
Bez cukru
Bez palmového oleje
Bezlepkové (použijte bezlepkové ovesné vločky)

Výborná svačinka, kterou můžete nabídnout i malým dětem zhruba od 14 měsíců. Svačinka je plná semínek, neobsahuje žádný cukr, pšenici ani palmový olej. Myslím si, že tyto tyčinky jsou tisíckrát lepší než jakékoliv kupované sladkosti. Recept pochází z kuchařky Vaříme zdravě pro děti bez mléka, vajec, pšenice a sóji. Recenzi na kuchařku si můžete přečíst ZDE. V původním receptu se ze směsi tvoří kuličky, ale mně se nechtělo, tak jsem těsto dala do pekáčku a vytvořila úžasné tyčinky.

sobota 20. února 2016

Vaříme zdravě pro děti bez mléka, vajec, pšenice a sóji

S recenzemi jako by se poslední dobou u mě na blogu roztrhl pytel a to mám ještě připravených asi 9 dalších... Další je pro mě aktuální, neboť kniha od nakladatelství Vašut je věnována výživě našich nejmenších. Kuchařku Vaříme zdravě pro děti bez mléka, vajec, pšenice a sóji od autorek Christiane Schafer a Birgit Schafer rozhodně stojí za to mít v knihovničce. Nakladatelství děkuji za recenzní výtisk.

Kdyby stravovací zvyklosti, předkládané v této kuchařce pro děti, byly v Česku standardem, nebyly by ordinace dětských lékařů rok od roku více a více přeplněné alergiky, astmatiky a dětmi s oslabenou imunitou. Škoda, že prvotní myšlenka této knihy je o tom, jak vařit pro děti, které již nějaké zdravotní problémy mají. Myslím si, že vařit nejmenším dětem bez mléka, vajec, pšenice a sóji by nemělo být vnímáno jako něco svazujícího, patřící jen do kolonky alternativní stravy, nýbrž jako něco, co je dobré, chutné a pro dětské zdraví přínostné. ¨
Vadí mi na knize to, že staví čtenáře do role, že bez mléka, vajec, pšenice a sóji je dítě omezováno a nutně tyto produkty musí nahradit.
Na českém trhu nenajdete moc zdravějších kuchařek pro nejmenší. Domnívám se, že tato patří k těm nejlepším, jaké mi prošly rukama. Tato kniha je ideální pro ty, kterým připadá "Radost ze zdravých dětí" až moc striktní. V této kuchařce najdete i tropické plodiny, ryby a jiné druhy masa, ale není problém recepty upravit do veganské verze.

čtvrtek 18. února 2016

Život bez lepku - recenze

Dnes vám přináším recenzi na knihu, které se zabývá v dnešní době velice populárním tématem a to bezlepkovou dietou. Knihu „Život bez lepku – kuchařka pro pevné zdraví“, jež mají na svědomí Američanky A. G. Roberts a C. Pillow, vydalo v roce 2015 nakladatelství ANAG. Knihu můžete zakoupit ZDE. Tímto nakladatelství děkuji za recenzní výtisk.
Hned v úvodu bych ráda poznamenala, že data, která jsou v knize uvedena se týkají obyvatel Spojených států amerických a proto jsem se rozhodla zjistit, jak na tom je česká společnost a vypsat vám data, které jsou pro nás Čechy více vypovídající a důležitější než data Američanů.

pondělí 15. února 2016

Nejlepší ořechové muffiny

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje
Bez pšenice

Taky milujete ořechy? Já je zbožňuji. Nejraději je mám v podobě ořechových másel, to bych jich spotřebovala kilogramy. Ale někdy mě přepadne chuť i na ořechové těsto. Za rok, co jsem na veganské stravě jsem nic ořechového nepekla (nechápu), tak jsem si musela recept vytvořit. Chtěla jsem totiž něco, co bude stejně nadýchané, jako recept s vajíčkama. Dopadlo to na jedničku. Nadýchané muffiny s vlaškými ořechy vás nadchnou nejen chutí, ale i jednoduchostí.

Suroviny:

čtvrtek 11. února 2016

Radost ze zdravých dětí - recenze

Dnešní recenze se nebude týkat horké novinky, nýbrž roky ověřené knihy, která se pro mě nyní stala aktuální. Knihy, jež by neměla chybět v knihovničce žádného rodiče, který se zajímá o zdravou výživu svého potomstva. Knihu „Radost ze zdravých dětí“, jež se dočkala již třetího vydání v nakladatelství ANAG, má na svědomí vystudovaná lékařka a milovnice alternativní medicíny Vladimíra Strnadelová a Jan Zerzán, zabývající se rovněž přírodní medicínou.
Kniha je určena, jak sami autoři uvádějí, všem, kterým není lhostejné zdraví jejich či jejich dětí. Rovněž se pokouší v knize vyvracet zakořeněné omyly o stravování – mýtus o zdraví prospěšném mléce, mýtus o tom, že jen živočišná bílkovina může uspokojit naši potřebu bílkovin a mýtus o pozitivním vlivu brambor.

středa 10. února 2016

Růžičková kapusta na zádíčka

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez palmového oleje

Snad nepřicházím s tímto receptem pozdě. Chci jej publikovat už asi dva měsíce a vždy jsem na něj zapomněla. Tak jsem se k tomu dostala až dnes. Pozdě, ale přece… Lepší pozdě než nikdy, ne?
Růžičková kapusta je takovou královnou zimní zeleniny a přiznám se, že nikdy nepatřila mezi mé oblíbence a většinou skončila tak akorát v polévce. Vše se změnilo v momentě, kdy jsem vyzkoušela úpravu „na zádíčka“ díky níž jsem si kapustičky zamilovala. Byla to láska na první ochutnání. Přiznám se, že díky této úpravě se z outsidera stal můj favorit, ba možná i největší oblíbenec na poli zimní zeleniny…
A jelikož jsem zjistila, že tento způsob úpravy není moc známý, rozhodla jsem se, že vás s ním seznámím.