Nepečený dort z vanilkové hrašky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Bezlepkové 
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje
Bez cukru

Dneska mám pro vás po delší době recept. Po asi roce, co jsem chtěla vyzkoušet krém z vanilkové hrašky jsem se odhodlala. Upekla jsem výborný cheesecake, ale bohužel mi nebylo souzeno jej ochutnat. Nechala jsem jej chladnout na kuchyňské lince a když jsem šla na chvilku z kuchyně, tak mě po návratu čekalo nemilé překvapení. Můj drahý pes seděl na lince, hlavu zabořenou v dortu a bezhlavě se ládoval. Nenechal mi ani na ochutnání. 
Tak mi to v pondělí nedalo a rozhodla jsem se dort vyzkoušet znovu. Akorát jsem už neměla sušenky, tak jsem zkusila RAW korpus a výsledek byl výborný. Vanilkovou hrašku doporučuji. 
Suroviny (dortík o průměru 16 cm):

Korpus:
120 g mandlové drtě (zbytek z výroby ořechového mléka)
50 g rozinek
100 g slunečnice

Krém:
100 g vanilkové hrašky
600 ml rostlinného mléka
60 ml řepkového oleje
80 ml rýžového sirupu
1 lžička vanilkové extrakt

na ozdobení: kustovnice, dýňová semínka, chia

Nejprve si připravila těsto. Do mixéru jsem dala mandlovou drť, slunečnici a rozinky a rozmixovala. Směs jsem přesypala do formy vyložené pečícím papírem a pořádně prsty umačkala.
V hrnci s dvojitým dnem jsem rozmíchala v mléku olej a hrašku a přivedla k varu. Jakmile se směs začala vařit, stáhla jsem plamen a za stálého (skorostálého :D ) míchání jsem vařila 25 minut. Poté jsem přidala sirup a extrakt a ještě jsem povařila 5 minut. Výsledný krém nemá být cítit po hrachu! Pokud hrach cítíte, tak ještě chvíli povařte a případně doslaďte podle vašich zvyklostí.
Krém bude krásně hustý. Horký jej přelijte na korpus, ozdobte semínky a nechte vychladnout a zcela ztuhnout. Ideální je nechat dort přes noc zatuhnout v lednici.
Poté již stačí nakrájet a dopřát si tu dobrotu. Já osobně jsem krém z hrašky dělala poprvé a byla jsem nadšená.

Komentáře

  1. Taky jsem mela biglici...znam to, rada jsem si zavzpominala �� Da se chut kremu k necemu prirovnat? Laka me to vyzkouset �� Diky, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Uuuuufffff to byla makacka. Krem jsem varila hodinu, ale snad uz je ok. Driv jsem byla uvarena ja :D jsem zvedava jak se vychladi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo trvá to dlouho :-)... Snad vás výsledek potěší :-) Napište pak, jak vám dort chutnal ;-)

      Vymazat
    2. Ano výsledek stál naštěstí za to. Po pár soustech jsem si začala říkat, že ho teda ještě někdy zkusím zase, je opravdu výborný i zbytek kritické rodiny ho slupl bez námitek, nepoznajíc co to vlastně jí :-)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky