(ne)vaječný koňak

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje
ABKM
Bez vajec
Bez mléka

Vaječný likér bez vajec a mléka? Jde to

Vaječný likér podle mě patří k vánočním svátkům. Ta chuť je lahodná, identická. Bohužel ne veganská. Ale nezoufejte, ať chcete věřit nebo ne, tak existuje alternativa i na tuto vánoční dobrotu. Nevěříte? Tak vyzkoušejte sami...


Suroviny

500 ml vanilkový dezert of firmy Provamel (nebo domácí uvařený vanilkový puding na 500 ml rostlinného mléka dát 1 a 1/2 balíčku pudingového prášku a 4 lžíce třtinového cukru)
3 lžíce třtinového cukru
200 ml rumu (dejte podle potřeby)
černá sůl (zhruba 1/4 lžičky)

Postup

Všechny ingredience dejte do mixéru a alespoň 2 minuty mixujte na nejvyšší otáčky. Sůl doporučuji přidávat postupně, aby výsledná chuť nebyla slaná a nedobrá. Máte docílit pouze vajíčkové chutě, nikoli likér osolit :-).

Nyní stačí jen přelít do láhví a nechat uležet. Pozor, směs je napěněná a množství v lahvích se usadí, proto, pokud plánujete likér jako dárek, za den láhev dolijte.

Doporučuji likér udělat o trošku řidší, v lednici ztuhne, tak ať ho nemusíte dolovat koncem vařečky jako já loni :-). 

Nádherné láhve nejen na likéry můžete zakoupit na eshopu Česko peče. Podpořte českého prodejce na místo velkých marketů typu IKEA, Kik, Nanu nana aj.

Dobrou chuť

Vaše Lenča

P.S. Už máte můj nový vánoční e-book Veganské Vánoce od A do Z, který vás provede celým vánočním časem od první adventní neděle až po novoroční oběd? Ne? Tak mrkněte SEM a dozvíte se, jak jej získat i náhled dovnitř. :-) 


Komentáře

  1. Tak jo, vezmem to metodou "Pokus omyl", co nemáme, nakradíme a uvidíme co vznikne... Místo Provamelu klasický vanilkový Dr. Oetker naředěný na 0,75 l. Klasické mléko nevedem a doma bylo jen sušené rýžové a pohankové. Každého málo, tak jsem je smíchala dohromady. Do toho jsem flákla asi 6 lžic cukru, co mi zbyl po obalování vanilkových rohlíčků. Když jsem do toho vrazila černou sůl, všude kolem zasmrděla vejce. Boží! Božkov Originál už dílo jenom dokonal. Manžel moje šméčko nijak neodhalil. Ale pak mu tak nějak docvaklo, že nemáme doma ani mlíko ani vajca. Smál se a nadával asi půl hodiny :D Koki

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, recept mě na první pohled zaujal. Když jsem se vydala koupit suroviny, byl na obalu Vanilkového dezertu od Provamelu uveden pšeničný sirup a pšeničný škrob. V hlavičce máte napsáno vhodné pro "bez lepku". Teprve se učím žít s bezlepkovou stravou, takže i ve složeních občas tápu. Je tedy více druhů toho vanilkového dezertu - tzn. i bez lepku? Předem děkuji za objasnění. Jája

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, recept mne zaujal na první pohled. Když jsem se vydala do obchodu pro suroviny, zjistila jsem, že ve složení vanilkového dezertu od Provamelu je pšeničný sirup a pšeničný škrob. Je to tedy bezlepkové, jak uvádíte v příspěvku, nebo je více druhů těch vanilkových dezertů? Předem děkuji za objasnění. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den, velice se omlouvám za mystifikaci. Opravdu jsem to neudělala omylem a v receptu upravím, samozřejmě není bezlepkový, ALE není problém Provamel nahradit klasickým vanilkovým pudingem, který si připravíte sama doma. Akorát je nutné jej uvařit hustší (takže na 1/2 litru rostlinného mléka dát 1 a 1/2 sáčku pudingu) a osladit ho více něž je v popisu. Ještě jednou se omlouvám. Lenka

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky