Jáhlové škubánky

Vegetarian
intolerance laktózy
vegan

Dnes pro Vás mám receptík na zdravou obměnu "šulánků s mákem", které mám moc ráda od dětství. Tato obměna je velice chutná a zdravá a můžete si je tudíž dopřávat  častěji než šulánky z brambor, vejce a posypané cukrem.

Recept je z Biokuchařky od Hanky Zemánkové. 


Na škubánky si připravte:
1/2 kg uvařených jáhel (asi 150 g syrových - před vařením nezapomeňte propláchnout vřelou vodou),
150 g hladké kukuřičné mouky,
1 BIO vanilkový pudingový prášek,
sojové mléko dle potřeby.

Na ochucení:
mák
karob
javorový sirup

Postup:
Uvařené jáhly nasypeme do mísy, přisypeme vanilkový puding (sypký), kukuřičnou mouku a vodu (tolik, aby byla konzistence taková, aby z ní šly tvořit šišky). Vytvarujeme šišky.
Dáme si vařit vodu, kterou osolíme a až voda vře, tak naházíme šišky a vaříme tak dlouho, dokud nevyplavou. Poté hned! vytáhněte nebo se rozvaří.
Uvařené jáhly polijeme rozpuštěným máslem, posypeme mákem, karobem a osladíme javorovým sirupem.
Dobrou chuť!





Komentáře

  1. To je náhoda, zrovna jsem je taky plánovala tento týden udělat. Na internetu jsem našla stejný recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj jak jsem psala, je to z kuchařky od Hanky Zemánkové ;-) je to dobrota

      Vymazat
  2. Prosím tě na kolik je to porcí?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak 4... záleží na tom kolik toho sníš. ale dělala jsem tuto porci pro dva a ještě mi jednou tolik zbylo ;-)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky