Měkoučké žitné perníčky

Hledáte recept na nejměkčí perníčky? Už nehledejte, tady je...

Vhodné pro:
Vegetarian

Jelikož je nejvyšší čas začít péct perníčky, posouvám recept dopředu, protože asi neobjevím lepší recept na měkoučké a dobroučké perníčky, než je tento recept...

Pozn. pro vegany: upravený recept pro vegany najdete ZDE :-)

Vánoční perníčky provoněné skořicí a badyánem

Zřejmě poslední letošní příspěvek, který se týká vánočního, zdravého cukroví. Tento recept jsem objevila zcela náhodou - ochutnala jsem perníčky u jedné známé - a byla jsem ohromena! Výborné, chuťově dokonalé a měkounké perníčky, které by mě ani nenapadly, že jsou zdravější. A recept? Recept je ze zadní strany žitné mouky (zn. BIO Harmonie)!

Perníčky jsem si otestovala již i doma a jsou bezchybné! Podle mého názoru se jedná o nejlepší perníčky, jaké jsem kdy jedla a to věřte, že jsem jich zkoušela už několik desítek druhů ;)

Teď už k samotnému receptu



Suroviny

800 g žitné mouky (osvědčila se mi TATO)
4 vejce
240 g rostlinného tuku
8 lžic medu
300 g třtinového cukru
1 perníkové koření (já dala zhruba 1 lžíci)
citronová kůra z 1 citronu
1 lžíce jedlé sody
100 g mletých ořechů

Postup

Ze všech surovin zpracujte těsto a nechte je 1 - 2 dny odpočívat v chladu. Poté již pokračujte jako s každými perníčky - vyválet, vykrájet, potřít vejcem, upéct, nazdobit. Pečte při 180 °C dozlatova.

Poznámka: Pečte jen tak dlouho, než začnou zlátnout, poté hned ven... Pokud je přepečete, tak vám ztvrdnou! Spíše méně než více :-) Schválně nepíši čas, pekla jsem je ve třech troubách a časy se hodně lišily! 
Od 7 minut do 15 minut! Chce to opravdu hlídat :-)
Jsou ihned měkké, neztvrdnou a jsou výborné! Doporučuji!

Dobrou chuť!

Vaše Lenča

A už máte můj vánoční ebook Veganské Vánoce od A do Z, kde najdete přes 50 receptů na tradiční Vánoce? Napište si o něj na zdrave-jist@seznam.cz a za 269 Kč je Váš. Moc děkuji za podporu mé tvorby. 







Komentáře

  1. Hmm, tak to zní lákavě, já totiž na perníčky žádný osvědčený rodinný recept nemám!

    Píšu si recept... díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, jsou opravdu výborné ;)... tvrdí 5 z 5ti ochutnávačů (včetně psa) :-)

      Vymazat
  2. teeda musim pochvalit. fakt jedny z nejlepších, co jsem kdy vůbec ochutnala :-) !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zlato jsou to ty, co jsi mela i na svatbe nebo jsi je pak nejak jeste upravovala?

      Vymazat
    2. jo Klári, to jsou ony... nijak jsem je neupravovala ... dá se tam dát i máslo ;)

      Vymazat
    3. super, tak ty musím vyzkoušet, protože byly jedním slovem senzační ;-)

      Vymazat
  3. Lenka, medovníčky sú výborné!!! Piekla som ich ale zo špaldovej múky celozrnnej, pretože žitnú som nemala. Aj tak boli fantastickééé :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Lenko,

    chtěla jsem tě pozvat na vánoční brunch a vařící slavnost FÓR KARDAMÓN 12. prosince v Praze, ale nenašla jsem na tebe kontakt. Kdyby jsi měla zájem o podrobnosti, tak se mi, prosím, ozvi na petra(zavinac)pracovna.cz Díky a těším se na další recepty

    OdpovědětVymazat
  5. Naprosto výborné! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Právě tyto perníčky peču a přesně tento recept je napsán na obalu žitné mouky zn.Bio harmonie ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Můžu se zeptat, kolik plechů perníčků se z této dávky upeče???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jé tak to přesně nepovím, protože mám 3 různě velké plechy (a 2 z nich jsou dost malé)... :-/ ale perníčků je opravdu spousta... ty na obrázku jsou z necelé půl dávky...

      Vymazat
    2. 5-6 plechů... pekla jsem včera ;)

      Vymazat
  8. Rastlinny tuk je rama, veto, perla? Cize rastl.maslo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ramu ani perlu určitě ne... nevím jak to máte na slovensku, ale u nás máme třeba alsan, heru, stellu, (prodává se po 250g a je to baleno jako máslo)... ale dá se dát i čistě obyčejné máslo...

      Vymazat
  9. Koukala jsem na plno receptů a asi letos zkusím tento. Jen prosím, jaké ořechy tam mám dát, je to jedno? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ideálně asi vlašáky, ale i s lískáčema je to super ;) ale myslím si, že záleží na chuti, já to beru podle toho, že vlašáky mi do perníčku sedí tak nějak nejvíc ;)

      Vymazat
  10. hledala jsem receptík a našla ten Váš ... s dovolením sdílím a hned zítra vyzkouším

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. potom prosím napište, jak vám chutnají... všem, kteří recept zkoušeli, tak moc chutnaly, doufám, že budou i vám :-)))

      Vymazat
    2. Mě chutnají. Dnes ráno upečeno z poloviční dávky a vyšlo mi to na 5 plechů klasických velkých.

      Vymazat
  11. Ahoj, dnes jsem zadělala na tvé super těsto, právě leží v lednici a zítra jde do akce ! Už se moc těším, na to jaké budou. Doufám, že bude chutnat i ostatním ''nezdravým' jedlíkům u nás doma :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj, super recept. Dneska jsem zrovna hledal recepty na zdravé cukroví a našel tendle. Akorát se mi nechtělo pobíhat po městě a hledat žitnou mouku někde. Našel jsem ale
    Žítná mouka za 13 Kč tady Mají tam nějakou akci.

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den,
    co se stane, když nedám ořechy?
    Děkuju za informaci,
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych chtěla zkusit variantu bez ořechů, nezkoušel to tu někdo? Lenko, pečete perníčky z celozrnné žitné mouky? Děkuji Olga

      Vymazat
    2. ořechy obsahují tuk, takže bych zřejmě přidala na tuku a bude chybět v surovinách, tak přidat mouku. Pokud nemůžete ořechy kvůli alergii, co zkusit semínka? Například slunečnicová?

      Vymazat
    3. Olgo, peču přímo z Bio celozrnné žitné mouky značky Bioharmonie od Probia ;-) Tento recept je upravený ten ze zadní strany této mouky ;-)

      Vymazat
    4. Děkuji Leni za velmi rychlou odpověď a za rady :o) Určitě vyzkouším. Olga

      Vymazat
  14. Dobrý den k pozn. pro vegany - 2 lžíce jsou místo jednoho vejce, je to tak?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. krásný den, tento recept upravený do vegan podoby najdete ZDE : http://zdravejist.blogspot.cz/2015/03/velikonocni-vegan-pernicky.html ... Jdu to změnit i v článku ;-) Je dobré použít místo vajec i psyllium s vodou ;-) má to podobný efekt jako lněné semínko ;-)

      Vymazat
  15. Ahoj, nezkoušel jste někdo nahradit cukr například datlovym sirupem? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. letos mám v plánu použít rýžový sirup tak uvidíme... ;-) určitě je nutné přidat více sypkých surovin nebo méně sirupu, páč je to tekutá složka ;-)

      Vymazat
    2. Prosím, už jste se sirupem pekli? Jak to dopadlo? Mám doma pšeničný, chtěla bych to zkusit.

      Vymazat
  16. Ahoj, perníčky peču již druhý rok, chuťově jsou výborné, ale pokaždé je mám popraskané a je tam znát cukr, který se mi nerozpustí (jsou tam zrníčka cukru) - znamená to, že mám těsto málo propracované? peču s máslem, děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já cukr vždy umixuji na prášek a nestává se mi to ;-) zkuste to taky ;-) zvládne to každý procesor ;-)

      Vymazat
  17. Ahoj, chci letos zkusit tento recept, část cukru nahradím stevií, akorát mi prozraď, ty potíráš perníky vejcem ještě před pečením? Pokud vím, potírají se dycky po upečení, tak teď nevím, jestli tam nemáš chybičku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Dříve, když jsem nebyla vegan, tak jsem to dělala před. Ale plno lidí potírá po upečení... Je to asi jedno... ;-)

      Vymazat
  18. Co jste přesně použila jako rostlinný tuk? Můžu použít i heru? :) Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já používám Bio Alsan, ale dá se použít Hera, Stella, klidně i máslo,...

      Vymazat
  19. Ahoj, prosím jak dlouho vydrží?

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj, muzu misto sody pouzit kyprici prasek bez fosfatu? Mate s tim nekdo zkusenost? Dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. klidně přidejte i prášek bez fosfátů, ale sodu bych tam nechala... myslím si, že je to jeden z důvodů, proč jsou perníčky měkké ;-)

      Vymazat
  21. Používáte zitnou celozrnnou mouku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. používám konkrétně tuto mouku http://biopotraviny.bioweb.cz/cz/e-shop/412184/c16523-mouky-celozrnne/celozrnna-mouka-zitna-jemne-mleta-bioharmonie-1kg.html :-) je to dokonce recept z obalu této mouky ;-)

      Vymazat
  22. Dobry den, odzkousel uz prosim nekdo bez toho cukru a se sirupem?alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jde to, jen se musí upravit množství mouky. Stačí přidat trochu mouky a šlo mi to normálně ;-) Pokud jste perníky už někdy pekla, tak jistě víte, jak má těsto vypadat.... Zachovat suroviny, cukr nahradit sirupem a v případě potřeby přidat mouky, aby se dosáhlo správné konzistence ;-)

      Vymazat
  23. Zdravím, to vypadá na dobrotu, taky vyzkouším a můžu se zeptat jak dlouho dopředu před Vánoci péct? Díky .) J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den, já peču perníčky kolem Mikuláše. Když jsem pekla dřív, tak jsme je do Vánoc snědli :-) Jen prosím nepřepéct!!! Musí být v troubě tak akorát, jakmile začnou zlátnout, ven s nimi.... Jsou krásně měkkoučké ;-)

      Vymazat
    2. Ok, díky za radu .) píšu si do kalendáře :)

      Vymazat
  24. Ahoj, vcera jsem pekla chutove dobre.byly mekkounke ale dnes jsou tvrde :( zmeknou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě. dejte k nim do krabice jablko. Důležité je je nepřepéct, ale určitě ještě změknou. ;-) Měla jsem je tvrdší jednou, když jsem je pekla moc dlouho, do Vánoc změkly. Příště vytáhněte o chvíli dřív a bude to ok... ;-)

      Vymazat
  25. Ahoj, vcera jsem pekla. Mela jsem se krasne mekke ale dnes mi ztvrdli. Pekla jsem dle receptu. Zmeknou? Dekuju. V.

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, máte prosím recept i na zdravou polevu na tyto perníčky? DEKUJI

    OdpovědětVymazat
  27. Dnes jsem pekla se synem (2 roky) a vykrajování i pečení šlo jako po másle, které jsem přidala namísto rostlinného tuku, jak uvádí recept, ale na chuti ani měkkosti perníčků se to nijak negativně neprojevilo, takže velká spokojenost :-) Díky za recept!

    OdpovědětVymazat
  28. Můj manžel řekl, děkuji. Ale jak vaření, jak je na obrázku, jsem neuspěl.

    OdpovědětVymazat
  29. Prosím o tip na polevu na zdobení perníčků. Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  30. Prosím o tip na polevu na perníčky. Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  31. Dobrý den,

    tyto perníčky peču každý rok a moc mi chutnají.
    Letos mám otevřenou Ječnou mouku a napadlo mě, že bych ji použila. Nemáte s tím zkušenost? Nevím, jestli bude mít stejně vlastnosti jako žitná mouka...

    Děkuji za případnou radu a přeji fajn den.
    Mirka

    Spoon and willpower

    OdpovědětVymazat
  32. Dobrý den,
    zkoušeli jste prosím jako rostlinný tuk slunečnicový olej? Jaký byl výsledek.

    Děkuji předem

    OdpovědětVymazat
  33. Letos skvele jako kazdy rok! Nejlepsi recept, dekuji!

    PS: cukr krystal se samozrejme pouzit muze misto trtinoveho ��

    OdpovědětVymazat
  34. Dobrý den, ty perníčky jsou opravdu fantastické! Včera jsem pekla, byly měkké jak po upečení, tak dnes, chuťově velmi dobré.
    Děkuji moc za recept, který ukládám a budu ráda péct "na jistotu". Cukr jsem nechala asi hodinu rozpouštět v tuku a vejcích, takže nekřupe :-). Ještě jednou díky, jsem ráda, že jsem vás našla :-).

    OdpovědětVymazat
  35. Jsou naprosto úžasné, milujeme je a jiné už kolik let neděláme ❤️
    A každý kdo je od nás ochutná, se hned ptá po receptu 🙂

    OdpovědětVymazat
  36. Jsou vyborne, letos je budeme pect po treti ;-)

    OdpovědětVymazat
  37. Už se pomalu chystám zase je péct. Letos už potřetí :-) všichni si tyto perníčky chválí a já sama lepší neznám :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky