"Zvěřinový" guláš

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

Není vhodné pro bezlepkáře!!! (jíška plus seitan!!!)

Neděle, to by se hodilo k obědu uvařit něco extra. Když jsem byla malá, tak v neděli prostě k obědu muselo být maso - svíčková, řízky, kuře, španělský ptáček, apod. Maso mi nechybí, ale dostala jsem chuť na nějakou "klasiku" a proto se přítel rozhodl uvařit zvěřinový guláš. Nebojte, nezačali jsme jíst maso, jen jsme zvěřinu nahradili Seitanem speciál a výsledek nás očaroval. Snad i lepší než se zvěřinou.
V dubnu chce přítel guláš otestovat na svých kamarádech, masožravcích, kdy jim ho chce uvařit na rozlučku se svobodou, tak jsem zvědavá, zda někdo z nich uhádne o jaké "maso" se jedná :-).

 Zde recept:
20 dkg seitan speciál
10 dkg cibule
5 stroužků česneku
1 plechovka rajčat
1 lžička mleté papriky (doporučuji uzenou)
2 lžičky koření na zvěřinu
3 kuličky jalovce
bobkový list
2 kuličky nového koření
50 ml červeného vína
sůl
pepř
0,5 l zeleninového vývaru

Na trošce oleje opečte pořádně cibulku (na guláš má být pěkně tmavá), poté přisypte seitan a lehce orestujte, osolte, přidejte koření, česnek, rajčata, víno a trochu vývaru. Povařte zhruba 15 - 20 minut, zahustěte jíškou (nemusí být) a podávejte s čerstvým chlebem.
Dobrou chuť!

Plus dneska jsem viděla kouzelné video, koukněte se :
Krávy poprové po dlouhé zimě jdou na pastvu


Komentáře

  1. Ahoj, bylo by možné s tebou udělat menší rozhovor? Zaslala bych ti otázky na email. Moc děkuji za odpověď. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Leničko, vypadá to výborně, ale kde sháníš tu uzenou mletou papriku? V obchodě jsem si jí nikdy nevšimla (ale je pravda, že jsem po ní nikdy nepátrala protože jsem nevěděla, že uzená také existuje:))
    Děkuji :) Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luci ;)
      uzenou papriku mají v obchodech s kořením ;) ale myslím si, že v hypermarketech jsem ji již taky viděla. A taky ji mají v Mark and Spencer ;)

      Vymazat
  3. Jé, no zkusím se podívat do Zdravého obchůdku, případně do Billy, ale pak tu máme jen Penny a Kauf, ale tam pochybuji, že by to měly...Ale moc děkuju, schválně po ní teď budu koukat.
    PS: chystám se na bio veletrh teď v Praze co bude, tam myslím, že o kořeníčka nouze nebude:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky