Kamutový jablečný koláč

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy


Nelekejte se toho "kamutu"! Není to nic neobvyklého nebo nedostupného, spíše zapomenutého, ale v nynější době znovu objevovaného!
Kamut je prapředek semoliny (tvrdé pšenice). Narozdíl od přešlechtěné pšenice si kamut zachoval spousty vitamínů, minerálů a stopových prvků. Vyznačuje se vysokým obsahem vitamínu E, selenu, hořčíku a zinku. Kamutová mouka je lehce stravitelná a i přesto, že obsahuje lepek, tak zřejmě kvůli tomu, že se jedná o nepřešlechtěnou obilovinu, je mnohými bezlepkáři dobře snášena. Pokud tedy trpí někdo ve vaší rodine intolerancí lepku, vyzkoušejte v malém množství kamutovou mouku, třeba bude právě tou, která nebude Vašemu nemocnému členu rodiny škodit.
Kamutová mouka má lehce nasládlou chuť a je docela dost hutná. Nejlépe chutná v pečivu a moučnících. Vyzkoušejte ji např. v kamutovém jablečném koláči.

Potřebujete:
350g kamutové mouky
150g třtinového cukru
200ml rostlinného oleje (použila jsem řepkový)
150ml rostlinného mléka (použila jsem sójové)
1 vrchovatá lžička vinného kamene
1 lžička skořice
1 lžíce vanilkového extraktu
2 velká nastrouhaná jablka

Stačí vše jen nasypat do mísy a dobře promíchat. V případě, že by těsto bylo tuhé, přilijte trošku mléka. Pečte ve formě vyložené pečícím papírem, v předehřáté troubě při 180°C asi 35 minut.
Dobrou chuť!

Komentáře

  1. Kamutový koláč určitě ráda vyzkouším. Musím se zas na tu mouku v obchodech zaměřit. Když jsem ji kdysi zkoušela koupit, nedařilo se mi ji sehnat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kamutová mouka je těžko sehnatelná, ale pokud znáte zdravou výživu, kde i melou zrna, tak tam většinou kamut mají. Já ji například kupuji ve zdravé výživě v Brně v Řečkovicích kousek od šalinové zastávky Kořískova. Tam mají i mlýnek a za 5 Kč ochotně namelou jakoukoli obilovinu. A člověk to má alespoň čerstvé ;)

      Vymazat
    2. To mě vlastně nenapadlo vyresit to takhle. Diky za tip:-)

      Vymazat
    3. Tak to je bezva tip!!! Náhodou jsem zrovna z Brna, tak to asi využiju, protože kamutovou mouku se mi nedaří sehnat :-/

      Vymazat
  2. O kamutové mouce jsem teda ještě neslyšela, ale najdu si o tom víc, recept mě zaujal :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky