Quiche a koláče - recenze

Dlouho tu nebyla žádná knižní recenze... Dnes pro vás mám typickou francouzskou kuchyni. Quiche a koláče, které jsou nádherné na pohled, ale taky vše, jen ne veganské (i když výjimky v knize jsou :-)).
No ve své předvege době jsem francouzskou kuchyni považovala za jednu z nejlepších a to zejmén kvůli jejich koláčům a dezertům. 

Kuchařku Quiche a koláče vydalo nakladatelství IKAR a musím říct, že je mi velkou inspirací.
Doma často pečeme slané i sladké koláče a zejména u těch slaných mi často dochází nápady na kombinace surovin. V této knize je jí přehršle a to i přesto, že je v koláčích tuna másla, smetany a často i masa. Vyzkoušela jsem již několik a postup je jednoduchý - mléčné výrobky nahrazuji rostlinnými alternativami a maso prostě vynechám nebo použiji tofu či seitan. Překvapila mě i veganská verze quiche, kterou jsem u Francouzů něčekala :-).

Kniha je tedy rozdělena do pěti kapitol - po krátkém Úvodu přichází na řadu koláče Klasické, Kreativní, Extra rychlé a poslední kapitola je zaměřena na Sladké a krémové.

Velice se mi líbí zpracování kuchařky, levá strana je celá vyhrazena pro lákavou fotografii, pravá strana obsahuje název, seznam surovin a stručný, ale jasný postup, který je doprovázen tipy na vylepšení.

Jako první jsem musela vyzkoušet Veganský koláč s tofu, který nám doma moc chutnal. Kombinace tofu a špenátu je výtečná.

Blíží se sezona kaštanů a já se moc těším, až vyzkouším Tarte Tatin se šalotkou, čekankou a kaštany. Mňam.

Knihu bych doporučila jako dárek pro milovníky francouzské kuchyně. Není to sice vhodný dárek pro vegany, ale ostatním se zajisté bude líbit.

Hodnocení: 4* z 5*

Komentáře

Oblíbené příspěvky