Krtkův dort

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez pšenice
Bez cukru
Bez palmového oleje

Krtkův dort byl asi mým nejoblíbenějším dezertem. Co jsem na veganské stravě, tak jsem jej ale neměla. Vzhledem k tomu, že jediná alternativa nabízená v cukrárnách, kavárnách, piknicích či festivalech je s kokosovou šlehačkou, kterou nemůžu ze zdravotních důvodů, zůstával mi Krtkův dort jen matnou vzpomínkou.
Postupně jsem objevovala různé veganské šlehačky, ale žádná ve mě nevzbuzovala dostatečnou důveru, abych ji použila do tohoto dortu.

Až nedávno, když jsem dělala dort s krémem z irského mechu, napadlo mě, že toto je ono! Že i já vyzkouším a po čase si pochutnám na mém milovaném Krtkově dortu!

A jelikož jsem chtěla zdravou variantu, zvolila jsem korpus z cizrny, který je mezi bloggery velice populární. Samozřejmě jsem si jej trošku poupravila, to bych asi ani nebyla já :-).

Korpus:
zhruba 500 g uvařené cizrny
200 g bezlepkových ovesných vloček
1 banán
1 lžíce hrašky vanilka
3 lžíce kakaa
200 g datlové pasty
2 lžičky kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
600 ml vody

Krém:
150 g namočených kešu ořechů
200 ml mandlové smetany na vaření
gel z irského mechu (25 g irského mechu, 1 dcl vody)
rýžový sirup
2 banány

Na ozdobení:
3 banány
20 g hořké čokolády


Den dopředu (nebo ráno a moučník pečte večer) si namočte kešu ořechy a irský mech.
U irského mechu vyměňte několikrát vodu.

Ráno vodu vylijte a z mechu a 1 dcl vody umixujte gel.

Všechny ingredience na korpus rozmixujte v mixéru. Těsto přesuňte do pečícím papírem vyložené dortové formy. Pečte v předehřáté troubě při 180°C minimálně 60 minut. (Zkoušejte špejlí, po hodině opravdu kontrolujte po 5 minutách, mně se korpus pekl 74 minut).

V mixéru rozmixujte banány, mandlovou smetanu a kešu ořechy na krém. Ochuťte sirupem a přidejte gel z irského mechu. Mixujte tak dlouho, dokud se hmota nestane nadýchanou.Nakonec vmíchejte vařečkou nahrubou nastrouhanou čokoládu.

Korpus vydlabte, kraje nechte vcelku (však určitě znáte krtkův dort). Vydlabaný korpus nadrobte na ozdobu, pokud bude těsto vláčné, doporučuji nadrobit a dát na chvíli zapéct.

Do vydlabané misky naskládejte rozkrájené banány, na ně navršte krém a úplně nakonec posypte rozdrobeným zbytkem korpusu.

Dejte alespoň na 4 hodiny vychladit.

Dobrou chuť!

P.S. - Opravdu nám doma přišel tento krém hodně autentický s tím šlehačkovým, jak si jej pamatuju :-). Osobně jsem byla spokojená, jen si ho příště udelám méně zdravý a korpus udělám klasický z mouky, neboť tento cizrnový, i když byl moc dobrý, mi přišel hodně hutný a těžký.

Pokud vás irský mech zaujal a rádi byste jej vyzkoušeli, můžete využít slevy pro moje čtenáře a objednat si jej s 10% slevou na eshopu Lahodnosti ZDE. Stačí jen do poznámky pod objednávkou napsat "Lenka-IRSKYMECH". 

Komentáře

Oblíbené příspěvky