Pizza Vegana

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje

Kvůli vašemu obrovskému zájmu o recept na tuto pizzu, přikládám další příspěvek hned druhý den. To koukáte, že? Co dalšího by vás zajímalo? O jaké recepty byste měli zájem? Sladké, slané, zdravé, nezdravé? Za vaše tipy budu moc ráda. Přeji krásný den

Suroviny:
300 ml vlažné vody
1 lžíce olivového oleje
1 a 1/2 lžičky soli
480 g hladké špaldové mouky (v případě užití celozrnné, je nutné dát více vody)
1/2 bal. sušeného droždí (např. Biovegan)

Postup:
Ze všech surovin vypracujte hladké, nelepivé těsto, které nechejte hodinu kynout. Poté těsto rozdělte na olejem vymazané plechy (těsto stačí na dva plechy 40 x 40 cm), polijte olejem a prsty rozmačkejte na dno plechu.

Ozdobte pizzu tím, co máte rádi.

Já mám nejraději tuto rajčatovou omáčku:

Rozmixuji 1 plechovku loupaných italských rajčat, přidám lžičku bylinek (oregáno, bazalka, tymián), sůl, pepř, 1 stroužek česneku a 2 lžíce Ajvaru. Toto množství mi stačí na 2 pizzy.

Zdobíme tím, co máme zrovna doma. V jednoduchosti je krása a nejlepší je nepřeplácat to.

Skvělé kombinace:
- tempeh marinovaný, cibule, červená paprika, černé olivy, vegan sýr
- sezónní zelenina, sýr, zelené olivy
- rajčata, červená cibule, sýr, čerstvá bazalka
- veg salám, sýr, černé olivy, čerstvá rajčata

Vychytávkou jsou sýrové okraje, kdy nakrájíte sýr na hranolky a ty dáte do krajů, které ještě pokapete bylinkovým olejem a poté zarolujete. Mňam.

Pizzu peču ze začátku na 200°C, po chvíli zesílím na 250°C a zapnu funkci gril. Pizza je většinou za 15 minut upečená. Zde se spoléhejte na své zkušenosti se svou troubou.

Komentáře

  1. Skvělý recept, veganů přibývá víc než kdy jindy. Spousta neveganských surovin jde nahradit jednoduše. S proteinem je to horší, to už chce hodně hlídat stravu. Já jsem teď chtěla vyzkoušet něco v prášku, ale co nejlepší kvalitu, bez konzervantů a chemie. Máš nějaké zkušenosti s vegan proteinem od Balíčekzdraví.cz? Ne vždycky se mi chce poctivě vyvařovat. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky