Levandulové sušenky

Létem provoněné křehké sušenky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
ABKM
Bez vajec
Bez mléka

Levandulové sušenky, ideální pochoutka k čaji

Levandule je má oblíbená bylinky, ale v jídle jsem ji nikdy moc nevyhledávala. Moje pokusy skončili před několika lety levandulovou bábovkou. A prostě to nebyl můj šálek čaje.
Ale před pár dny po mně kamarádka chtěla nějaké dobroty na oslavu, tak mě napadly levandulové sušenky. Jsou takové letní, sezónní a dlouho vydrží. Zkombinovala jsem nějaké svoje recepty a tady je výsledek, který je podle mého názoru velice chutný.

Suroviny 

50 sušenek

300 g hladké špaldové mouky
200 g Alsan Bio
100 g třtinový cukr plus na obalení
1 lžíce levandulové vody (nemusí být)
2 lžíce sušených levandulových květů

moučkový cukr na obalení

Postup

Třtinový cukr pomixujte v mixéru společně s květy levandule na moučku a nechejte alespoň přes noc uležet.
Poté stačí z mouky, tuku, cukru a levandulové vody vypracovat hladké těsto, které doporučuji nechat pár hodin vychladit v lednici.

Z těsta pak na pomoučněném vále vyválejte plát a vykrájejte sušenky, které upečte v předehřáté troubě při 170 °C. Trvá to asi 12 minut.

Po upečení nechejte vychladnout a poté můžete obalit v cukru. Ale jsou super i bez obalení, takže záleží na vašich preferencích.

Mně moc chutnají hned čerstvé, křupavé, ale vydrží i měsíc a po pár dnech krásně zvláční.

Tip

Tyto sušenky oceníte i jako netradiční vánoční cukroví, které vaše hosty zajisté zaujme.


Dobrou chuť

Vaše Lenča


Komentáře

  1. Vypadají jednoduše, určitě jsou moc dobré :) Ale asi by mě nenapadlo upéct něco s levandulí. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky