(něco jako) Banana bread

 Opicemi oblíbený banana bread

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
ABKM
Bez cukru
Bez palmového oleje

Bez banánu ani ránu

Znáte to, občas se stane, že babička se staví častěji a nakupí se vám doma hromada banánů (my totiž jinak banány nekupujeme). No a občas nestíháme spotřebovat a tak se stane, že na lince máme černočerné banány, které lákají akorát tak k hodu do koše. 
Ale! doma neplýtváme a černé banány jsou nejchutnější, tak jsem se rozhodla vyzkoušet banánový "chléb". 
Kombinací několika receptů, úprav a stavu špajzky jsem dospěla k tomuto receptu, který je fenomenální. Akorát sladký, nádherně hořký po kakau. Jediné co bych příště přidala, by byly ořechy. Hodně ořechů.

Suroviny

2 přezrálé banány (čím víc, tím líp :-D)
3 lžíce čekankového sirupu
1 lžíce ořechového másla
3/4 hrnku rostlinného mléka
1 a 1/2 hrnku hladké mouky (dala jsem špaldovou celozrnnou)
špetka soli
1/4 hrnku kakaa
2 lžičky prášku do pečiva
2 lžíce rostlinného oleje
volitelně ořechy, sekaná čokoláda

Postup

Banány rozmačkejte vidličkou a rozmíchejte se sirupem, máslem, olejem a mlékem. Do směsi pak vmíchejte kakao s prášem do pečiva a moukou. Důkladně promíchejte, nalijte do pečícím papírem vyložené formy (buď klasika chlebíčková nebo jako já do menšího plechu 20 x 30 cm).
Pečte v předehřáté troubě při 180 °C zhruba 70 minut.


 

Tip

Do chlebíčkové formy jsem to nedala schválně, protože neumím odhadnout dobu pečení a v chlebíčkové formě se peče déle a občas je těsto nedopečené. A to já nerada.

Dobrou chuť.

Vaše Lenča

Komentáře

Oblíbené příspěvky