Pečená kakaová granola

Domácí zapečená granola

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
ABKM
Bez mléka
Bez vajec
Bez palmového oleje
Bez cukru
Pro děti
Bez lepku
(použít bezlepkové ovesné vločky)

Oblíbená snídaně do hektických dní

Krásný den, co rádi snídáte? Musím se přiznat, že já poslední dobou se snídaněmi válčím. Po několika letech, kdy jsem 6 dní v týdnu snídala kaše na milion způsobů, teď nemůžu kaše ani vidět. Zvládnu je sníst tak jednou za měsíc :-D 
Ale protože bych nerada zanevřela na ovesné vločky a sladké snídaně jsou pro mě jasná volba, začala jsem zařazovat častěji granolu (zapečené mussli). Tato je totálně bez cukru a přitom sladká, křupavá a moc dobrá :-).


Suroviny

100 g kokosového oleje (použila jsem od Purity Vision Farmářský)
100 g čekankového sirupu (od 4slim)
1 lžička skořice nebo perníkového koření
2 lžíce kakaa
600 g ovesných vloček
100 g sekaných ořechů (u nás mandle)
50 g semínek (slunečnicový semínka)
volitelně: sekaná hořká čokoláda, kokosové lupínky (po cca 50 g)

Postup

V hrnci rozpusťte ve vodní lázni kokosový olej a rozmíchejte v něm čekankový sirup. Vmíchejte koření a kakao.

V míse promíchejte vločky, semínka a ořechy. Zalijte tekutou směsí a pořádně promíchejte.

Pečte v předehřáté troubě při za občasného míchání asi 20 - 25 minut. 
To, že je hotovo poznáte tak, že směs bude jen troch vlhká a na pohled křupavá. 

Do horké směsi nasypte nasekanou čokoládu a kokosové lupínky a nechejte vychladnout. 

Zcela vychladlou směs přesypte do vzduchotěsné nádoby a skladujte v suchu.
Spotřebujte do 14 dní. (Nebojte, u nás zmizí do týdne)

Můj muž prohlásil, že je to nejlepší granola, jakou kdy jedl. A děti mi taky udělily pečeť kvality :-D.



Dobrou chuť

Vaše Lenča


Článek vám přináší ovocné tyčinky Avicenna food od Organic field



Komentáře

  1. Dobrý den, při kolika stupních se má granola péct? Do receptu jste tento údaj neuvedla. Díky. Barbora Daňková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v závislosti na troubě, obvykle peču 170 - 180 °C :-) Díky za upozornění, doplním

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky