Tržnice na Olomoucké

Dnes jsem konečně překonala své obavy a vyrazila jsem s kamarádkou do asijské tržnice v Brně na Olomoucké obhlídnout asijské potraviny. Strach jsem měla především z toho, zda nás prodejci přijmou, zda nám budou rozumět a zda nám vůbec budou chtít něco prodat. Neslyšela jsem na toto téma (před pár lety) moc pozitivní slova. Léta ale plynou a i převážně vietnamští prodejci si zvykly na časté návštěvy zvídavých českých gurmánů, kteří sem míří čím dál častěji a přizpůsobili se tomu.
Bohužel v tržnici se nedá moc fotit. Neradi vidí někoho s fotoaparátem, proto jsme je moc nedráždily.
Ale k tomu hlavnímu - vyplatí se tam zajít pro asijské speciality a vůbec se nemusíte bát, že by Vás nepřijali. Prostředí je podobné většině vietnamských obchůdků, kterých je po Česku čím dál více. Prodejničky jsou malé a přecpané potravinami. Najdete zde i známé i neznámé druhy. Já jsem nakoupila poměrně dost a určitě se sem znovu vrátím.

Koupila jsem si 475g balení čínských nudlí za 50Kč.
1 kg jasmínové rýže za 50Kč.
Kikkoman sojovou omáčku za 70Kč.
Sezamový olej 350ml za 100Kč.
Kokosové mléko 165ml za 20Kč (větší balení byla výhodnější, ale já jsem si koupila menší, tučnější balení na vyzkoušení šlehačky).
Jasmínový čaj 100g za 30Kč, který je výborný!!!
95g balení čerstvých chilli papriček za 20!!! Kč.
A v neposlední řadě jsem tam jela především pro tofu. Cena 50 Kč za 750g SILKEN tofu je naprosto dechberoucí!!! (tofu a papričky nejsou na fotce, dávala jsem to hned do mrazáku)

Vůbec se mi nechtělo odejít a mít více peněz, tak bych toho nakoupila patrně mnohem, mnohem více!!!
A hlavně - nebyl problém se domluvit česky a to zejména v největší prodejně (v té tržnici blíže centru), kde prodejci svižně a ochotně vysvětlovali co je která potravina zač. A asi jsme se jim líbily, neboť nám daly na ochutnání gratis ledový jasmínový čaj. Mňam!

Pro co se dle mého vyplatí do tržnice zajít? Minimálně silken tofu, rýže (čím větší balení, tím výhodnější), citronovou trávu, ovoce a zeleninu (exotická je zde v lepší kvalitě než ve většině hypermarketů a i nabídka je mnohem širší), rýžové placky, nudle, chilli omáčky, sojovku, bambus, houby, ... Prostě vyzkoušejte!

A co vy, navštívili jste už někdy tržnici na Olomoucké? Byli k Vám prodejci taky tak příjemní a milí?

Na Olomouckou se dostanete trolejbusem č. 31 nebo 33, který odjíždí z Hlavního nádraží. Vystoupíte na zastávce Olomoucká, U školy. Vchod do první tržnice je asi 100m zpátky směrem do města.

Komentáře

  1. Už ráno jsem koukala na tvůj příspěvek na facebooku a hrozně si mě navnadila :D Pro kokosové mléko si určitě zajedu taky, rýže se hodí vždycky a konečně se podívám po nějakých řasách... a bambusové výhonky už jsem neměla ani nepamatuju!

    OdpovědětVymazat
  2. můžu se zeptat, to tofu je na vakuované, nebo vážené? Když si vzpomenu na reportáže z tv o sudech podivného tofu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to tofu bylo vážené... ale kamarádka tam byla asi za měsíc a říkala že to byl děs... tak asi jak kdy narazíš... chce to používat selský rozum a koukat kolem sebe... ;)
      ale myslím si, že bát se nemusíme, když to jí oni, tak proč ne my... ;) ale jak říkám, kdyby to tam smrdělo a tofu plavalo v zakalené vodě, tak si to nekoupím... v jednom stánku to měli v lednici a v čisté vodě.... v druhém sice v čisté vodě, ale jen tak na pultě... kde jsem si je koupila já??? ;)

      Vymazat
  3. Láká mě se tam zajet podívat, hlavně kvůli pohankovým nudlím, které nemůžu sehnat. Potraviny se prodávají i v té části, kde to vypadá, že se prodává jen oblečení od školy blíže k centru?

    OdpovědětVymazat
  4. Jak se chovalo tofu po vytažení z mrazáku? Potřebuji silken tofu na výrobu veganského dortu a nerada bych ho zkazila tím, že použiji tofu z mrazáku.
    Děkuji

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky