Cukeťák

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy

Další z jídel, které mě lákalo v bezmasové podobě byl cukeťak. Mamka jej vždy dělala s vejci, šunkou a pořádnou porcí sýra. Říkala jsem si, jak to upravit, aby to bylo stejně dobré, nebo snad i lepší, jako mamčina verze. Ani ve snu mě nenapadlo, že veganská verze bude takto dobrá... :-) A čím jsem maso a sýr nahradila? To už si přečtěte sami ;) Dobrou chuť!
Potřebujete:

3 hrnky nastrouhané cukety
1 nastrouhané uzené tofu
1 na kostičky nakrájený seitan speciál
majoránku
4 stroužky česneku
1 cibuli
3 lžíce hračky pikant rozmíchané v 150 ml vlažné vody
1 lžička vinného kamene (nebo 1 kypřící prášek)
hrubou mouku (záleží na vodnatosti cukety, proto nepíšu přesnou gramáž. Mě osobně to vyšlo na cca 200g)
sůl
pepř

Na potření:
1 lžíce plnotučné hořčice
2 lžíce rostlinného oleje

Postup:
Vše smíchejte v míse a dejte na plech vyložený pečícím papírem. Pečte v předehřáté troubě při 180°C asi 40 minut. Po dvaceti minutách pečení cukeťák vytáhněte a potřete rozmíchanou hořčicí s olejem, vytvoří to výbornou a chutnou krustičku :-).

Servírujte např. s okurkovým salátem. Dobrou chuť!

Komentáře

  1. to vypadá přímo báječně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kypřící prášek používáte běžný nebo bez fosfátů? Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. používám vinný kámen, jenže už to mám zafixované jako kypřící prášek, tak si to někdy ani neuvědomím a píšu "kypřící prášek"... opravím ;) díky za upozornění ;)

      Vymazat
  3. vypadá to užasně :) určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to krásně :)))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky