Svatební dort

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy

Suroviny:
1. patro (průměr 22 cm)
Vanilkový korpus s malinami, krém čokoládový

340 g polohrubé mouky
200 g cukru
2 lžičky prášku do pečiva
2 lžičky jedlé sody
2 špetky soli
1 lžička vanilkového extraktu
2 lžičky jablečného octa
120 ml rostlinného oleje
420 ml rostlinného mléka
2 lžíce vanilkové hrašky rozmíchané v 6 lžících vody
hrst mražených malin

krém:
1 Alsan vyšlehat s cukrem (dle chuti) a 1 čokopuding uvařený ve 3 dcl vody

malinová marmeláda

2. patro (průměr 26 cm)
Ořechový korpus s kávovým krémem
420 g polohrubé mouky
90 g vlašských mletých ořechů
300 g cukru
3 lžičky prášku do pečiva
3 lžičky jedlé sody 
3 špetky soli
180 ml rostlinného oleje
630 ml rostlinného mléka
3 lžičky jablečného octa
1 lžička vanilkového extraktu
3 lžíce vanilkové hrašky rozmíchané v 9 lžících vody

krém:
1 Alsan vyšlehat s cukrem (dle chuti), 60 ml silného pressa a 1 vanilkový puding uvařený ve 3 dcl vody

jahodová marmeláda

3. patro (průměr 32 cm)
Čokoládový korpus s kokosovým krémem
700 g polohrubé mouky
150 g kvalitního kakaa
500 g cukru
5 lžiček prášku do pečiva
5 lžiček jedlé sody
5 špetek soli
300 ml oleje
1050 ml rostlinného mléka
5 lžiček jablečného octa
5 lžic vanilkové hrašky rozmíchané v 12 lžících vody

krém: 2x Alsan vyšlehat s cukrem (dle chuti), 100 g kokosu a 2 vanilkovými pudingy uvařenými v 5 dcl vody

meruňková marmeláda

Postup:
Každé patro jsem pekla na 3 části, abych měla všechny korpusy stejně propečené a stejně vysoké. Dávku na patro jsem rozdělila na třetiny a postupně pekla v nastavitelné a vymazané formě. Celkem tedy bylo 9 korpusů.

Postup je jednoduchý. V míse jsem prvně smíchala sypké ingredience a poté přilívala tekuté. Vyšlehala jsem ručním mixérem a nalila do vymazané a vysypané formy a upekla. Pekla jsem při 170°C a čas byl různý podle velikosti korpusů. Vždy jsem spoléhala na špejlový test (zabořit suchou špejli do korpusu, pokud je po vytažení suchá, je korpus hotový).

Po upečení a důkladném vychlazení korpusů jsem je všechny zabalila (po jednom) do potravinové fólie a nechala přes noc odpočinout v lednici.

Druhý den jsem si připravila krémy.
Nejprve jsem si uvařila pudingy. Pozor vařte opravdu jen z vody, nikoli z mléka! Vychladlý puding vyšlehejte s Alsanem a poté zašlehejte moučkový cukr a případně i další suroviny.

Korpusy jsem vždy potřela marmeládou a na to krém. Poskládala jsem na sebe vždy všechny tři části a vrchní část jsem rovněž potřela krémem. Dala jsem to opět přes noc do lednice a nechala důkladně ztuhnout.

Třetí den ráno jsem korpusy vytáhla z lednice, zbytky krému upravila nedokonalosti a nazdobila na stojanu sezónním ovocem, bylinkami a nevěstiným závojem.

Celková doba práce: 12 - 14 hodin

Náklady na materiál: cca 1500 Kč

Zhruba 70 porcí. 

Dort byl jako svatební dar mé kamarádce, ale spíš jsem chtěla zdůraznit a popsat, aby si lidé představili, co za tímto jednoduchým dortem stojí (nemá žádné marcipánové modeláže apod, jak mívají klasičtější dorty) a proto se vůbec nedivím cenám okolo 5 tisíc a více. Já osobně bych tento dort pod 4 tisíce korun neprodávala. Proto bych se zamýšlela nad kvalitou surovin a precizností práce u dortů tohoto typu, které jsou k zakoupení i za méně jak 2 - 3 tisíce.


Komentáře

Oblíbené příspěvky