Pečené vdolky

Pečené vdolky jako od babičky 

Vhodné pro:

Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
ABKM
Bez vajec
Bez mléka

Pečené nebo smažené vdolky?

Vdolky jsme doma vždy dělaly jen klasické smažené, ale když jsem řešila, jaké sladké jídlo připravit dětem, nechtěla jsem něco, co plave v tuku a tak jsem hledala a hledala až jsem nakonec našla ve staré knížce receptů jeden (pra)babiččin. A musím říct, že mě recept uchvátil. Je rychlý, chuťově skvělý a zvládne jej každý. Příště budu dělat verzi bez cukru a chci vdolky vyzkoušet i naslano. Mňam.

Suroviny 

1 kg hladké špaldové mouky
100 g rozpuštěného Alsanu nebo oleje
3 lžíce třtinového cukru
1 lžíce vanilkové Hrašky
1 kostka droždí
0,7 litru rostlinného mléka
1/2 lžičky soli

Plus na dozdobení: povidla, mák, marmeláda, ...

Postup

Do velké mísy přesejte mouku a udělejte doprostřed důlek. Do důlku nadrobte kostku droždí, přidejte lžíci cukru a zalijte trochou vlažného mléka. Zaprašte moukou a nechejte asi 15 minut v teple vzejít kvásek. 

Poté přidejte zbylé suroviny a uhněťte hladké, nelepivé těsto. Nechejte přikryté utěrkou kynout při pokojové teplotě zhruba 1 hodinu.

Poté na pomoučněném vále vyválejte na placku vysokou asi 1,5 cm a vykrajujte větší kolečka (třeba za pomocí sklenice). Kolečka klaďte na pečícím papírem vyložený plech a nechejte ještě asi 20 minut kynout. 

Mezitím si předehřejte troubu na 180 °C. 

Nakynuté vdolky můžete ještě potřít rostlinným mlékem s cukrem nebo rozpuštěeným Alsanem a posypat skořicovým cukrem, jako jsem to udělala já.

Pečte zhruba 20 minut. Stav vdolků raději kontrolujte. Doporučuji péct bez větráku, ten zapnout až na posledních 5 minut kvůli lepší barvě.

Podávejte s čím máte rádi. Já osobně miluju kombinaci povidel a máku, moje děti zas s malinovou marmeládou. Skvělé jsou i s tofu tvarohem.

Z těsta můžete připravit rovněž i vdolky smažené.


Dobrou chuť. 


Komentáře

Oblíbené příspěvky