Batátové hranolky se špenátovým dipem

Batátové hranolky s fenomenálním špenátovým dipem


Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Bezlepkové
Intolerance laktózy
Bez vajec
Bez mléka
Bez palmového oleje
Bez cukru


Což takhle dát si špenát?

Tenhle recept vymyslel můj muž a musím říct, že od jeho prvního servírování jsme hranolky dělali už 5x, což je hodně, na to, že jsme jej poprvé jedli po Štědrém dni, nemyslíte? :-)

Batáty milujeme a muž se pořád pokoušel udělat křupavé batátové hranolky, jaké známe z naší oblíbené veganské restaurace, ale podařilo se mu to až nyní. Když zkoušel vyrobit špenátový dip, měli jsme doma jen klasický mražený špenátový protlak. No, popravdě jsem tomu moc nevěřila. O to víc jsem byla nadšená z výsledku.

Od teď už nikdy z obchodu nebudu odcházet bez batátů a špenátu. Vyzkoušejte a napište mi do komentáře, jak vám chutnalo.

Suroviny

Hranolky

3 batáty

1 lžíce kukuřičného škrobu

1 lžička hrubozrnné soli

rozmarýn

Špenátový dip

125 g špenátových listů

1 lžíce kešu ořechů nebo slunečnicových semínek

2 stroužky česneku

3 lžíce olivového oleje

sůl

pepř


olej na smažení


Postup


Oloupané batáty nakrájejte na asi 1 cm široké hranolky. Dejte do mísy a posypte škrobem, promíchejte a nechte 5 minut odstát.

Poté rozpalte olej na střední plamen a vložte do něj batáty, které si po dobu asi 3 minut předsmažte. Vyjměte je na plech a nechte zcela vychladnout.

Poté znovu rozpalte olej a osmažte hranolky do zlatova a do křupava. Vyndejte je na papírovou utěrku a osušte. Promíchejte se solí a rozmarýnem.

Podávejte se špenátovým dipem, který si připravíte tak, že rozmixujete všechny ingredience na dip v mixéru.

Dobrou chuť!

Vaše Lenča



Komentáře

  1. Super. Další stránka s vegetariánskými recepty. To se mi líbí a přidávám si ji do záložek. :) Co jsem přešel na vege, tak vyhledávám různé recepty a vege alternativy jídel. Třeba nedávno jsem narazil na recept, kdy se klasická koprová omáčka udělá namísto s masem se svítkem, který je z vaječných bílků a mouky. Je to taková jemná pěkně vyběhlá a nadýchaná buchta, které se k té koprovce nadmíru hodí. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky