Vanilkový cheesecake s ostružinovou polevou

Vanilkový cheesecake s ostružinovou polevou

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez vajec
Bez mléka

Kroužek zdravého vaření

Ve středu jsem vedla první kroužek "zdravého" vaření u nás v komunitní škole. Přiznám se, že jsem byla celkem nervózní, chtěla jsem dětem, které se stravují normálně ukázat veganskou kuchyni v tom nejlepším světle. 
Opustila jsem od "klasik", kde by se jen nahradila vajíčka a mléko, přičemž bílá mouka, cukr apod. by zůstal, chtěla jsem něco zdravějšího, výživného, ale také lahodného a tak jsem sáhla po vanilkovém "cheesecaku" z Hrašky. A musím říct, že mě těch 14 malých lidiček naprosto dostalo. Nejen, že recept zvládli sami, víceméně jen s dohledem, ale taky jim moc moc chutnalo. :-) 


Suroviny

Korpus

100 g tuku (Alsan) 
230 g sušenek (my dávali zn. Gullon takové ty typu čtveraté Bebe)

Krém

100 g vanilkové Hrašky
650 ml rostlinného mléka
100 g třtinového cukru
špetka soli
200 ml oleje neutrální chuti (řepkový, kokosový)
vanilka

Poleva

250 g ostružin
2 dcl vody na podlití 
1 vanilkový puding rozmíchaný v trošce vody.


Postup

Nadrťte sušenky a rukama promíchejte s tukem.
Do dortové formy o průměru 24 cm vyložte na dno pečící papír a namačkejte rukama těsto.
Po krajích udělejte vyšší okraje, střed stačí nižší.
Korpus 10 minut zapečtepečte v předehřáté troubě při 170 °C a nechte vychladnout.

Na krém si rozmíchejte olej s mlékem, přidejte Hrašku a řádně rozmíchejte, aby nebyly hrudky. Přidejte špetku soli a za stálého míchání přiveďte k varu, poté plamen stáhněte a vařte 20 minut. Je potřeba hodně míchat a opravdu vařit dlouho. 
Asi 5 minut před koncem přidejte cukr. Hraška se musí vařit 20 - 25 minut, aby zmizela hrachová chuť a nahradila ji jemná, lahodná vanilková. Po uvaření krém pořádně promixujte a nalijte na upečený korpus. Poté stačí jen ostružiny rozvařit s trochou vody, rozmixovat, vmíchat puding rozmíchaný v trošce vody, přidat cukr dle chuti, nechat probublat a nalít na krém. Poté co dort vychladne, dejte ho přes noc do lednice. 
Dobrou chuť

Tip

Když do krému vmícháte nastrouhanou hořkou čokoládu, získáte lahodný čokoládový krém. :-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky