Velikonoční beránek

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez vajec
Bez mléka
ABKM

Velikonoční beránek z čistě rostlinných surovin

Beránka mám spojeného s Velikonocemi a babičkou. Babička nepekla, ale na Velikonoce nám vždy upekla celé stádo beránků. Ráda na tento čas vzpomínám. 
Tentokrát jsem se trošku oddálila od klasiky a těsto jsem ozvláštnila lískooříškovou moukou a citronovou kůrou. Výsledek je fenomenální. 


Suroviny
(na 1 větší beránkovou formu)
300 g hladké špaldové mouky
100 g lískooříškové mouky (mám od Božského oříšku TUTO)
100 g třtinového cukru
1 lžíce vanilkové Hrašky
1 prášek do pečiva
1 lžička jedlé sody
1 lžička citronové šťávy
kůra z 1/2 bio citronu
špetka soli
400 ml rostlinného mléka
100 g Bio Alsanu

Postup

Tuk vyšlehejte s cukrem do pěny. Poté přidejte Hrašku, vanilkový cukr, citronovou šťávu, kůru a rostlinné mléko. 
Ve velké míse promíchejte mouky, prášek do pečiva, sůl a jedlou sodu. 
Tekutou směs přelijte k sypkým ingrediencím a důkladně promíchejte. 

Formu na beránka DŮKLADNĚ vymažte tukem (ideálně ztuženým - Alsan nebo kokosový olej), vysypte hrubou moukou. 
Těsto nalijte do formy a dejte péct do předehřáté trouby.

Peče se při 180 °C 50 - 60 minut.

Po upečení nechejte zhruba 10 minut stát a pak opatrně vyklopte. Já na formu dávám mokrou utěrku a kraje si pro jistotu oddělím opatrně nožem. 

Beránka nechejte zcela vychladnout na mřížce. 

Pak jej můžete pocukrovat, polít čokoládovou polevou a jinak dozdobit.

Já se držím tradice a beránka cukruji a zdobím mašlí a hřebíčkem, přesně tak, jako nám to dělala babička. 

Dobrou chuť

Vaše Lenča

Komentáře

Oblíbené příspěvky