30/52: Čokoládový dort s cuketou

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

V pondělí večer mi přišla nová kuchařka na recenzi - Zelená kuchyně pro každý den -, která je nadupaná zeleninovými netradičními a veganskými recepty. Upřímně vám povím, že vyzkouším asi všechny, protože jsou prostě úžasné :-). Na recenzi kuchařky se můžete těšit zhruba do měsíce, jen co vyjde v Klubu knihomolů, poté ji přidám i na blog. Zatím doufám, že se spokojíte s ochutnávkami receptů... :-)
Jako první jsem vybrala recept na čokoládový dort s cuketou, který když ochutnáte, tak je to jakoby vám v puse explodovala čokoládová smršť. Mňaaam...



Suroviny:

1 hrnek polohrubé mouky (já použila celozrnnou pšeničnou)
1 hrnek nerafinovaného třtinového cukru
1/2 hrnku kakaa
1 lžička prášku do pečiva (bez fosfátů)
1 lžička jedlé sody
1/2 lžičky skořice
1/4 lžičky soli
2/3 hrnku rostlinného oleje
1/2 hrnku mandlového mléka
1 a 1/2 hrnku strouhané cukety

Postup:
Troubu předehřejte na 180°C. Dortovou formu o průměru 15 nebo 20 cm vymažte tukem a vysypte strouhankou. (Já použila velkou formu a dort byl nízký, těch 20 cm je maximum, raději použijte menší.)
Všechny ingredience promíchejte a nalijte do formy. Případně kdyby se Vám hmota zdála tuhá, tak přidejte trošku mléka.
Pečte 50 - 60 minut. Párátkem zkoušejte, zda je těsto propečené.

Já jsem z dortu nadšená, chuťově mi připomíná výborné čokoládové brownies, přičemž to není vůbec těžké a překvapivě díky cuketě osvěžující.

Komentáře

  1. Tak to vyzerá super . Máme doma toľko cukety, že nevieme čo s ňou a už sme pripravili snáď všetky jedlá čo nám napadli. Škoda že mám momentálne raw týždeň -.-" Ale hneď ako skončí týždeň určite si to urobím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je luxusní! Aby taky ne s hrnkem cukru :) Jsem zvědavá na další recepty z kuchařky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já tam dala polovinu hrnku sušené třtinové šťávy a na mě to bylo sladké i tak... ale je fakt, že celkově sladím málo ;-)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky