Kynutý makový závin

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez pšenice
Bez palmového oleje

Milovala jsem makové záviny. Jakože moc. Ale bohužel jsem ještě neobjevila veganskou verzi a tudíž jsem se musela vrhnout na domácí výrobu. Jako velké plus domácí přípravy spatřuji v tom, že jsem si závin mohla udělat extra makový a ne jen těsto s troškou máku, jak je u těch kupovaných běžné. Jo a kdybyste to nevěděli, tak v Albertu přidali novinky pro vegany a jedním skvělým objevem jsou Honzovy povidlové buchty s 50 % náplní ;-). Je to mňam. No ale teď už k tomu domácímu....
Na 1 závin budete potřebovat:

300 g hladké špaldové mouky
špetku soli
120 ml rostlinného mléka
1/2 kostky droždí
30 ml řepkového oleje
1 lžíce vanilkové hrašky
40 ml vody
1 lžíce třtinového cukru

Náplň:
200 g mletého máku
250 g povidel bez cukru
1/4 lžičky skořice
případně datle na doslazení (nebo datlový sirup)
trošku vody na naředění

Do mísy prosejte mouku, přidejte špetku soli a promíchejte. Do mouky udělejte důlek. Do důlku nadrobte droždí, zasypte cukrem a zalijte vlažným mlékem. Mléko poprašte troškou mouky a nechte 15 minut stát. Jakmile vzejde kvásek, přidejte olej, hrašku, vodu a vypracujte nelepivé, tvárné těsto. Těsto přiklopte utěrkou a nechte kynout hodinu na teplém místě.
Mezitím si připravte náplň a dejte předehřát troubu na 180°C.
Náplň připravíte smícháním ingrediencí a přidejte případně trošku vody, aby se náplň dala dobře rozetřít.
Z vykynutého těsta vyválejte na pomoučněném vále obdélník (zhruba 25 x 40 cm) a ten potřete nápní. Poté srolujte, okraje pořádně zabezpečte :-), aby náplň nevytekla. Celý závin přesuňte na pečícím papírem vyložený plech a celý závin potřete rostlinným mlékem.
Následně dejte do trouby a pečte při 180°C zhruba 30 minut. Opět se řiďte hlavně svými zkušenostmi s vaší troubou.

Dobrou chuť!

Komentáře

  1. Recept hned zítra vyzkouším. Pomaluji se zbavuji živočišných produktů v naší kuchyni, ale v pečení mi to dělá problémy. Závin vypadá výborně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes jsem pekla, dala jsem místo hrašky vejce a těsto se po vykynutí nesnesitelně lepilo. Co s tím? Dát příště více mouky třeba? Myslím, že z tohoto množství těsta by byly lepší ty štrůdly dva. Na jeden je tam moc těsta. Ale určitě vyzkouším znova:-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky