Soucitné marokánky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Bezlepkové (použít pohankovou mouku, viz recept)
Intolerance laktózy
Bez cukru
Bez palmového oleje

Další recept na vánoční cukroví, které se nepotřebuje rozležet a proto jej můžete péct i těsně před Štědrým dnem. Musím říct, že jsem marokánky zkoušela letos poprvé, když jsem je totiž dříve někde ochutnala, tak mi nechutnaly a přišly mi šíleně přeslazené. Ale tyto, na které jsem narazila v kuchařce "Místo kapra hlíva" a pochází z webu Soucitně, jsou prostě nejlepší a zařazuji je do nového seznamu NEJ cukroví pro další roky, kdy jsem si dala za cíl, že objevím nové, chutné recepty bez palmového oleje a vzdám se "tradičních" kousků typu linecké, rohlíčky, perníčky apod. (pokud neobjevím fakt dobrá těsta bez palmového oleje).
No a nyní už k samotnému receptu.

Suroviny (asi 20 větších kousků):

50 g špaldové mouky (nebo pohankové/rýžové (nebo mix) a máte hned bezlepkovou verzi :-) )
350 ml vody
2 lžíce sušeného rostlinného mléka (Ecomil, Topnatur)
150 g ořechů (já dala mix vlašáků, mandlí a arašídů; arašídy tam dejte určitě... :-) )
185 g sušeného ovoce (dala jsem švestky, datle, rozinky)
50 g semínek (ideálně slunečnicová, pár dýňových,...)
1/2 lžičky skořice
hořká čokoláda na vaření (používám TUTO, je výborná a na potření marokánek stačí 4 kostičky)

Nejprve si připravte ovoce, ořechy a semínka. Já jsem část nasekala nahrubo a část najemno :-). Pár kousků klidně nechejte i vcelku. Promíchejte se skořicí (nebo perníkovým kořením).
Poté si v hrnci rozmíchejte mouku ve vodě a za občasného míchání vařte do zhoustnutí. Jakmile bude kaše hustá, přimíchejte sušené rostlinné mléko. Veškeré ovoce, ořechy a semena vmícháme do teplé kaše. Z kaše následně na pečící papír tvoříme hrudky, které rozmáčkneme lžící na placičku. Pečeme při 150 - 180°C zhruba 40 minut. Hotové marokánky zespodu potřete nad vodní párou rozpuštěnou hořkou čokoládou.

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky