Vanilkové pohankové rohlíčky

Taky patří vanilkové rohlíčky k vaší vánoční klasice?

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové
ABKM
Bez vajec
Bez mléka

Vanilkové rohlíčky bez lepku jak od babičky

Vanilkové rohlíčky jsou nejspíš v repertoáru každé rodiny a na vánočním stole nesmí chybět. U nás tuto klasiku doplňuje ještě linecké, perníčky a tlapky, zbytek druhů většinou peču podle momentální chuti. 

Klasické recepty na rohlíčky jsou výtečné, ale většinou jsou založené na bílé mouce, bílém cukru a máslu a jelikož jsou toto moje první veganské vánoce a ráda bych zachovala i zdravý ráz mého blogování, vyzkoušela a vyladila jsem pro vás tento recept již v září a proto vám mohu představit výborné zdravější a bezlepkové rohlíčky, které mohou směle konkurovat těm od babičky :-).
Nevěříte? Zkuste to letos zdravěji :-). Bude vám vděčný váš žaludek i vaše váha :-).
P.S. - Neděste se, že už mám napečeno. Nemám! Tenhle recept jsem ladila k dokonalosti už v září, abyste si jej mohli upéct dřív než 20. prosince, kdy jsem obvykle s cukrovím hotová já :-D. To, sami uznejte, by už bylo pozdě publikovat takovéto recepty

Suroviny

300 g hladké pohankové mouky (doporučuji TUTO)
200 g Bio Alsan (rostlinný tuk)
100 g třtinového cukru
1 bal. vanilkového pudingového prášku
120 g pomletých oříšků (použila jsem směs vlašských, kešu a para ořechů)
dřeň z 1 vanilkového lusku

Postup

Ze všech surovin vypracujte těsto, které nechte alespoň hodinu v lednici odpočívat. 

Z uleželého těsta tvarujte rohlíčky. Pečte při 160 °C zhruba 13 - 15 minut dozlatova. Upečené můžete obalit ve vanilkovém cukru, já již neobaluji.

Doporučuji péct rohlíčky 14 dní před Štědrým dnem, aby se dobře rozležely.

Dobrou chuť!

Vaše Lenča

Pro více vánoční inspirace mrkněte na můj nový počin - vánoční ebook plný receptů a tipů na etičtější Vánoce. Více info ZDE 





.

Komentáře

  1. Zdravím a děkuji za recept - rohlíčky byly vždycky moje nejoblíbenější, takže ho rozhodně vyzkouším! Jen místo Alsanu, který obsahuje palmový olej, použiju klasický kokosový olej, snad to vyjde. A ten puding dáváte do těsta proto, aby rohlíčky držely pohromadě, když je pohanková mouka bezlepková?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, přesně tak :-) místo pudingu může být klidně jen kukuřičný škrob ;-).... á mám bohužel na kokos alergii a proto na vánoce koupím 4 kostky Bio Alsanu ... Během roku se palmovému oleji vyhýbám zcela :-) Krásný advent

      Vymazat
  2. Dobrý den, šlo by to i z jiné bezlepkové mouky, než pohankové? Nemám ji moc v oblibě :-)

    OdpovědětVymazat
  3. This is a great and interesting blog,keep sharing more. Welcome go to our site tiktok viewer

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky