Rostinná antibiotika - recenze

Ne každá, z přinášených recenzí, je horká novinka, ale občas se mi do rukou dostanou knížky, které prostě stojí za zviditelnění. Ne jinak je to i u brožurky Rostlinná antibiotika - tajné zbraně přírody z nakladatelství Noxi. Tímto nakladatelství děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.
 Po dlouhé době se recenze nebude týkat kuchařky, ale knihy, která jde se zdravím ruku v ruce.
Antibiotika, to je strašák mnoha lidí. Celé dětství jsem strávila na antibiotikách. Moje dětská lékařka mi je předepisovala skoro pořád. Minimálně 2x ročně jsem prodělala antibiotikovou kůru a až v dospělosti, kdy jsem se začala zajímat o zdravý životní styl, jsem pochopila, že antibiotika zas taková výhra nejsou a že nejdůležitější je, je nebrat příliš často, protože v případě, kdy byste se nedej bože dostali do situace, kdy váš život bude záviset na účinnosti antibiotik, nemuseli by vám zabrat.
Před lety, kdy jeden blízký člověk skoro rok ležel na ARO v nemocnici se zápalem plic a lékaři nemohli najít vhodný mix antibiotik na které by nebyl rezistentní, jeden doktor prohlásil, že díky nadužívání antibiotik budou do 40 let ATB neúčinné a lidi budou umírat na banální nemoci, protože se antibiotika dávají na vše, rvou se do potravin (zvířata) a nikdo se netrápí hledáním souvislostí a účinky na tělo v dlouhodobém měřítku.

Knihu Rostlinná antibiotika sepsala Aruna M. Siewert a seznamuje nás s tím, jaké jsou naše možnosti, když hledáme alternativy k chemickým lékům. Upozorňuji, že autorka nezpochybňuje lékaře, nutnost lékařské péče ani antibiotika!

Kniha je členěna do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické se dozvíte o historii antibiotik, jaký je princip užívání antibiotik či jaká antibiotika se dnes používají. Další část je věnována bakteriím a jejímu rozčlenění na přátelské a nepřátelské bakterie. Zde se mi velice líbí oddíl věnovaný nepřátelským bakteriím, kde jsou stručně a výstižně popsané nejčastěji se vyskytující bakterie, a kdy je nutná léčba antibiotiky - streptokoky skupiny A, pneumokoky, stafylokoky, MRSA, meningokogy, gonokoky, escherichia coli, clostridum, chlamýdie a salmonely.
Asi nejdůležitější část teorie je věnována nebezpečí rezistence antibiotik, tomu, jak antibiotika mohou oslabit náš imunitní systém a jak smysluplně podávat chemická antibiotika.

Praktická část je věnována již pouze rostlinným antibiotikům. Nejprve se dozvíte, jak působí rostlinné léky a následně autorka přináší seznam nejvýznamnějších rostlinných antibiotik. Každá rostlina je doprovázena popisem, tím, kterou část rostliny využít, jaké látky obsahuje, jaké má vlastnoti, při jakých potížích se využívá, jaké má rostlina vedlejší účiky, jaké jsou pro užívání kontraindikace a v jakých lékových formách ji můžete užívat.
Dozvíte se tak například, že skořice se užívá při křečích žaludku či zánětu vedlejších nosních dutin, že břečťan je výborným lékem při černém kašli, že sporýš je nejlepší ve formě chutného čaje a že lichořeřišnice se nesmí užívat při ledvinových onemocnění a spoustu dalšího.
Po popisu následuje ta asi nejvyužívanější část a tou je léčení nejčastějších onemocnění. Opět autorka zdůrazňuje zodpovědnost a u každého onemocnění je část "K lékaři", kde je psáno, kdy je nutné přenechat pomoc na odborníkovi.
Najdete zde tipy, jak bojovat s akné, zánětem spojivek, chřipkou, atopickým ekzémem, plísňovou infekcí, různými druhy zánětů a spousty dalšího.
Poslední část knihy je věnována ozdravě střev po užívání chemických antibiotik.

Osobně se mi kniha velmi líbí a myslím si, že je to jedna z těch ´knih, které jsou dobré mít doma v knihovničce.

Osobně jsem využila rady týkající se atopického ekzému, který se mi po roce kojení vrátil. Aplikuji podle knihy ovesné koupele, hodně chodím na čerstvý vzduch, potírám mastmi obsahující zinek, vyhýbám se ostrému koření, kávě, alkoholu. Líbí se mi, že autorka doporučuje čerstvou bezmasou stravu.


Komentáře

Oblíbené příspěvky