Výborné veganské lasagne

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez palmového oleje


Na začátek bych se ráda vyjádřila k jednomu komentáři. Jeden Anonym mi vytkl, že poslední dobou přidávám jen recenze a že je to děsné, že se projevuje česká nátura, že když může mít člověk něco zadarmo a že se mu to nelíbí. Podotýkám že se dotyčný nepodepsal.
Napsala bych k tomu tolik. Miluji a sbírám kuchařky a tak si jich hodně kupuji a dost jich i dostávám od nakladatelství k recenzím. Takže část si platím sama, část mi posílají zadarmo nakladatelé a já na základě toho kuchařku pročtu, vyzkouším nějaký recept (což také není zadarmo). Většinou mi recenze zabere několik hodin času. Není to jen o tom napsat pár vět, ale souvisí s tím i to ostatní.

Následně miluji, když ostatní blogeři či vlogeři přidávají "Tipy k nákupu" nebo "Novinky do spíže" a podobné články. Já taky různě nakupuji a občas mi nějaká firma pošle něco zadarmo, ale rozhodně to není časté a většina recenzí pochází z mé peněženky a mých nákupů. A ti, kteří mě osloví a nabídnou mi nějaký produkt si důkladně vybírám a zkouším jen ty, které korespondují s mým blogem a líbí se mi jejich činnost/nabídka. Možná je v poslední době na blogu více recenzí a méně receptů a článků, ale to je jen tím, že přes léto moc nevařím, nebo spíš nevařím nic nového a tak nechci, aby byl blog prázdný. Na podzim chystám nové rubriky a celkově se změní ráz blogu, tak ubude i těch recenzí a přibudou zajímavosti. Abych vás nalákala, tak například chystám rozsáhlou sérii článků "Veganem levně, chutně a výživně", chtěla bych častěji publikovat v rubrice"Vegan food inspiration" a začít již konečně se sportem ve spojitosti s veganskou stravou a také rozjedu rubriku Malý vegan, neboť moje princezna již taky něco sní a ráda bych inspirovala další rodiče k rostlinné stravě :-).
A teď ještě k dalším článkům do konce léta. Anonym asi nadšený nebude, ale mám již sepsaných a čekajících na publikování 7 recenzí kuchařek (ano, vyšlo jich teď v létě moc), 1 recenzi přístroje z mé kuchyně, 1 recenze obchodu a 5 receptů. No je toho docela dost :-).
P.S. Prosím podepisujte se. I pod ty negativní komentáře. Já prostě nemám ráda, když mi někdo něco vytkne nebo pochválí a ani se pod svůj názor nepodepíše. To se za ten názor stydí?

No a nyní po sáhodlouhém úvodu přináším senzační recept na veganské lasagne.

Na 4 - 6 porcí budete potřebovat:
1 bal. bezlepkový veganských lasagní

Bešamel:
50 ml rostlinného oleje
4 lžíce hrašky na zahušťování
3/4 l rostlinného mléka
muškátový ořech
pepř
sůl

Rajčatová směs:
1 velká cibule
rostlinný olej
2 stroužky česneku
1 bal. sojového granulátu
oregáno
grilovací koření (nemusí být)
pepř
sůl
bazalka
500 ml rajčatové passaty
1 plechovka loupaných rajčat

100 g veganského bezlepkového sýru

Postup je jednoduchý. Nejprve si připravte bešamel. V hrnci rozehřejte olej, přidejte hrašku, mléko, muškátový ořech, pepř a sůl a za stálého míchání vařte do zhoustnutí. Poté odstavte z plotny.
V pánvi rozehřejte olej na kterém zesklovaťte nakrájenou cibulku a česnek, přilijte rajčata (passatu i loupaná), přisypte granulát, koření a za občasného míchání vařte 15 minut.

Zapékací mísu (mám 20 x 30 cm) vyložte pečícím papírem a položte na něj první vrstvu suchých lasagní. Na lasagne dejte 1/4 rajčatové směsi, 1/4 bešamelu. Následují opět lasagne. Postup opakujte. Poslední vrstvou musí být bešamel. Směs zasypte strouhaným sýrem a dejte péct do předehřáté trouby.
Pečte při 180°C zhruba 45 minut.

Doporučuji nechat lasagne mírně zchladnout, budou se vám lépe servírovat.

Dobrou chuť!

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky