pondělí 22. května 2017

Krtkův dort

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez pšenice
Bez cukru
Bez palmového oleje

Krtkův dort byl asi mým nejoblíbenějším dezertem. Co jsem na veganské stravě, tak jsem jej ale neměla. Vzhledem k tomu, že jediná alternativa nabízená v cukrárnách, kavárnách, piknicích či festivalech je s kokosovou šlehačkou, kterou nemůžu ze zdravotních důvodů, zůstával mi Krtkův dort jen matnou vzpomínkou.
Postupně jsem objevovala různé veganské šlehačky, ale žádná ve mě nevzbuzovala dostatečnou důveru, abych ji použila do tohoto dortu.

Až nedávno, když jsem dělala dort s krémem z irského mechu, napadlo mě, že toto je ono! Že i já vyzkouším a po čase si pochutnám na mém milovaném Krtkově dortu!

pátek 19. května 2017

Veganská / Superfood / Detox kuchyně - recenze

Dnešní recenze bude zahrnovat rovnou 3 novinky z nakladatelství Svojtka a to Veganskou kuchyni, Superfood kuchyni a DETOX kuchyni.
Pro společnou recenzi jsem se rozhodla proto, že knihy jsou dost podobné, jak obsahově, tak tematicky, tak by asi byla pro vás čtenáře nuda číst třikrát během krátké doby to stejné.

Rozhodla jsem se pojmout tuto recenzi trošku jinak a opravdu ji otestovat naplno. Jelikož jsem za poslední dobu dost přejedená stále se opakujících jídel, vypsala jsem si na 14 dní jídelníček, kam jsem zakomponovala 12 jídel z těchto kuchařek a vařila jsem, testovala a ochutnávala.

neděle 7. května 2017

Jáhlový dezert (nejen) pro nejmenší

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez sóji
Bez palmového oleje
Bez cukru
Pro děti 

Dneska jsem Stellince opět připravila jáhlový dezert, který je banálně jednoduchý a přitom se po něm může utlouct. Stačí pouhé 3 suroviny a věřím, že si tuto dobrůtku zamilují i ti největší rýpalové v jídle. Na dezertu oceňuji podobnost s pudingem, přičemž výživová hodnota je mnohem lepší. Díky jáhlám dodáte tělu dostatek kvalitních bílkovin, železa, hořčíku, vápníku, mědi a vitamínů skupiny B. Ořechy (například vlašské, jaké jsem použila já) zas dodají spoustu zdraví prospěšných tuků omega 3, zinku a třeba i vitamínu E. :-)

Suroviny (4 porce po 125 g):

Vegan recepty - recenze

Opět jsem si pro vás připravila pár recenzí nových kuchařek. Dnes vám představuji další český počin od Ivanky Vávrové "Vegan recepty". Knihu si můžete zakoupit přímo na stránkách autorky, která kromě vaření rovněž dělá životní koučku a radí lidem nejen s jejich jídelníčkem a životním stylem. Určitě se na její stránky mrkněte.

Útlá knížečka obsahuje autorčiny nejoblíbenější recepty, které mají neveganům ukázat, že rostlinná strava není náročná, nudná a ani drahá. Knihu, dle slov autorky, Ivanka vydala zejména na popud svých klientů, neboť si přála mít vše potřebné v jednom. A vzhledem k tomu, že se jedná o první díl, můžeme se těšit na pokračování.

čtvrtek 4. května 2017

Čím nahradit maso?

Update 4. května 2017

Článek si po skoro pěti letech zaslouží obnovit. Vzhledem k tomu, že se jedná o jeden z nejčtenějších textů, rozhodla jsem se jej zmodernizovat. Snad zde najedete vše potřebné.

Osobně jsem si prošla za 5 let náročnou cestou, kdy jsem se z občasného masožrouta stala vegankou a i moje "náhražková" cesta byla trnitá. Na začátku jsem o výživě zas tolik nevěděla a bylo pro mě těžké přizpůsobit jídelníček bezmasému stravování a proto jsem "náhražky" masa považovala za nejjednodušší způsob, jak ve stravě nestrádat, co se týče zejména bílkovin. Dnes již vím, že náhražky nejsou potřeba a mnohem lepší je jídelníček postavit na přirozených, neupravovaných potravinách a můj jídelníček (z hlediska bílkovin) tak stojí na každodenní konzumaci luštěnin a pokrmů z nich. Ony "náhražky" máme doma spíše jen na občasné zpestření, nikoli jako každodenní stravu.

Představím vám ale všechny dostupné a mnou známé varianty.