úterý 27. října 2020

Pečená kakaová granola

 Vhodné pro:

Vegan

Vegetarian

ABKM

Bez mléka

Bez vajec

Bez palmového oleje

Bez cukru

Pro děti

Bez lepku (použít bezlepkové ovesné vločky)


Krásný den, co rádi snídáte? Musím se přiznat, že já poslední dobou se snídaněmi válčím. Po několika letech, kdy jsem 6 dní v týdnu snídala kaše na milion způsobů, teď nemůžu kaše ani vidět. Zvládnu je sníst tak jednou za měsíc :-D Ale protože bych nerada zanevřela na ovesné vločky a sladké snídaně jsou pro mě jasná volba, začala jsem zařazovat častěji granolu (zapečené mussli). Tato je totálně bez cukru a přitom sladká, křupavá a moc dobrá :-). 


Suroviny:

pondělí 19. října 2020

Jablečná buchta od Kristýnky H.

 Vhodné pro:

Vegan

Vegetarian

Intolerance laktózy 

ABKM

Bez cukru

Bez vajec

Bez mléka

Bez krutosti


Dnes mám pro vás rychlý a chutný moučník s jablíčky, který jsem poprvé ochutnala od kamarádky Kristýnky, která nás pozvala na návštěvu a chtěla nás něčím pohostit. A tak upravila svůj oblíbený moučník do vegan verze, místo vejce dala banán a místo mléka kokosové mléko a od té doby dělá jen rostlinnou verzi, protože jim chutná s banánem více. 



Suroviny:

neděle 18. října 2020

Perník - universální recept

 Vhodné pro:

Vegan

Vegetarian

Intolerance laktózy

ABKM

Bez palmového oleje

Bez pšenice


Jednoduchý recept na lahodný a nadýchaný perník, který můžete podle potřeb obměňovat. Já osobně perník miluju. Mám ho spojený s dětstvím, babičkou a je to asi první "buchta" kterou jsem se naučila péct. Raději mám suché verze, řekla bych až dusivé, ale pro svou rodinu dělám většinou s jablíčkem, dýní, řepou nebo cuketou, aby byl vláčnější. 



Suroviny:

sobota 17. října 2020

Vitamín D - odpověď na špatnou imunitu?

Zdraví je norma. Být zdravý je normální, nikoli naopak, jak se nám snaží média vnutit. 
Zdravá mysl, zdravé tělo, zdravý život. 

Zamýšleli jste se někdy nad tím, proč v zimě býváme častěji a více nemocní? Asi mnohé napadlo, že to může souviset s tím, že jsme více zavřeni doma, méně času trávíme venku, méně svítí sluníčko. A s tím hodně souvisí vitamín D, o kterém si dnes budeme povídat. 

Prosím, upozorňuji, že vše souvisí se vším a nejde do jednoho článku obsáhnout vše, proto si vybírám konkrétní témata, dnes je jen o vitamínu D, zas příště bude o jiných nepostradatelných komponentech našeho zdraví. A v minulém článku jsme mluvili o vitamínu C a třech lokálních zimních zdrojích, četli jste? Článek ZDE


A nyní už k samotnému vitamínu D (článek byl publikován v časopise Vegazín, nyní už není online dostupný, proto ho s úpravami vkládám i sem, neboť by byla škoda, kdyby úplně zapadl).

Nedostatekem vitamínu D v krvi trpí 59 % obyvatel planety, proto je dobré se na něj zaměřit a zejména v neletní dny jej doplňovat. A proč? Pojďme si něco o vitamínu D říct.

pátek 9. října 2020

3 zázraky ze zahrady na silnější imunitu

 Velice aktuální téma. Nechci být negativní, děsu plných článků je plný internet. Pojďte si spolu se mnou projít pár tipů, které mohou posílit imunitu. 

Moje babička vždy říkala, že nám nejvíce pomáhá to, co roste okolo nás. Že pomeranč z druhé strany zeměkoule nám nedá stejnou službu, jako šípový čaj z šípového keře rostoucího v rohu vaší zahrady. 

Moudrá to žena.

Pokud máte možnost, vyražte ven a nasbírejte si na zimu šípky, rakytník a naložte si domácí kysané zelí. Proč? To se dozvíte v dnešním článku.

Víte co mají šípky, rakytník a kysané zelí společného?

Pro mnohé zajisté nebude překvapením, že tyto potraviny mají obrovský podíl vitamínu C.

A vitamín C je spolu s vitamínem D (o tom si povíme příště) stěžejním vitamínem potřebným pro silnou a zdravou imunitu. 

Rakytník