pondělí 12. června 2017

Kynuté ovocné knedlíky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje

Zdejší recept asi nepatří příliš do kategorie zdravého jídla, ale co by to bylo za léto bez alespoň jedněch kynutých knedlíků? A pokud nemáte žádnou babičku nebo maminku, která by vám veganské knedlíky udělala, nezbývá, než si je připravit sám. Tyhle jsou nadýchané, rychlé, jednoduché a moc dobré. Zváldne je i začátečník. Opravdu.

Suroviny:

sobota 3. června 2017

Dětský vegan jídelníček - 2 roky

Často mi píšete ohledně stravování mojí holčičky, konečně jsem se dokopala k tomu, sepsat pár poznámek a tipů.
Na českém poli je stále veganství u dětí v podstatě novinka. Stále není dostatek publikací v češtině a starších veganských dětí je pomálu, tudíž ještě není dostatek zpětné vazby od jejich maminek.
Proto si myslím, že je důležité poznatky a vědomosti šířit, aby to další maminky měly jednodušší :-).

Časem bych se ráda dostala i k prvním příkrmům, těhotenství a kojení, tak snad to bude dřív než s dalším dítětem :-).

Na začátek bych ráda podotkla, že bez základních principů zdravého stravování se při sestavování dětského veganského jídelníčku neobejdete. Pokud se tedy stravujete nezdravě, tak u dítěte začněte se zdravou a pestrou stravou. Znám spoustu veganských maminek a všechny stravu řeší mnohem více než konvenčně se stravující maminky. Ale nebojte se, není to žádná věda.

Na co si dát pozor!

Správně sestavená veganská strava zajistí dostatek všech potřebných živin s výjimkou B12 a v zimních měsících vitamínu D. Proto se přikláním k doporučení Světové zdravotnické organizace a doporučuji pravidelně suplementovat.

S B12 jsme začali zhruba v 15. měsíci, kdy příjem pevné stravy začal být větší než kojení. Doplňujeme tekutý vitamín B12 od firmy Marnys, má jahodovou příchuť a Stellince moc chutná.
O tom, proč doplňovat vitamín B12 si můžete přečíst podrobněji ve druhém čísle Vegazínu. Odkaz ZDE.