Brambory na smetaně

Vhodné pro:

Vegan

Vegetarian

ABKM

Bez vajec

Bez mléka


Zapečené jídlo z jednoho hrnce, které vás vystřelí ze židle

Toto jídlo jsem milovala jako malá v nevegan verzi a je to první jídlo, které jsem se naučila vařit. Po letech jsem jej připravila v rostlinné verzi a je to epesní dobrota. Můj muž dokonce řekl, že je to jedno z nejchutnějších jídel, jaké jsem letos uvařila (a to mu ode mě fakt chutná :-D). Baví mě kombinace pár surovin, která dopřává fenomenální chuťovou symfonii. Vyzkoušíte? 


Suroviny (3 - 4 porce)

1 kg brambor

2 balení Kukuřízků (nebo vegan Goody foody)

sůl

pepř

grilovací koření

1 rostlinná smetana na vaření

100 g strouhaného rostlinného sýra typu Violife

olej na vymazání

Postup

Brambory oloupejte a nakrájejte na stejně tenká kolečka. Kukuřízky rozřízněte podélně a pak ještě na poloviny. Z jednoho balení tak získáte 12 kousků

Do zapékací mísy (dala jsem zapékací hrnec o průměru 22 cm) kápněte asi lžíci oleje. Na dno dejte vrstvu koleček brambor, posolte, opepřete, okořeňte a dejte polovinu Kukuřízků. Na to přijde zas vrstva brambor, koření, Kukuřízky a zakončete vrstvou brambor. Zas osolte, opepřete a zalijte rostlinnou smetanou. 

Pečte přikryté v předehřáté troubě při 220 °C zhruba 1 hodinu. Na posledních 15 minut pečení pokličku odklopte, posypte nastrouhaným sýrem a teplotu snižte na 200 °C.

Brambory musí být po upečení zcela měkké, rozpadat se. 

Jídlo nechte 20, 30 minut stát a až poté servírujte, bude se vám lépe nabírat. 

Doporučuji podávat s zeleninovým salátem. 


Komentáře

Oblíbené příspěvky