Zavařujeme se stévií

Mám ráda marmelády. Od loňského roku mám ale narůstající averzi už i ke třtinovému cukru a proto jsem hledala alternativy pro zdravé zavařování. Tak jsem se nakonec pustila do experimentování.
Experimentování se stévií.

Prvně recept:

1000 g zralého českého ovoce
1 bal. Gelfix Super 3:1 (Dr. Oetker, obsahuje kys. sorbovou - stupeň škodlivosti 3)
60 peciček stévie

Ovoce nechám prohřívat, jakmile začne bublat přidám Gelfix a rozmíchám. Poté vhodím stévii a nechám ji rozpustit (chvíli to trvá!!!). Poté nechám krátce projít varem a nalévám do sterilizovaných skleniček. Okraj skleniček a víčko otřu alkoholem. Zašroubuji a otočím dnem vzhůru. Nechám cca 5 minut. Vlivem horka vznikne podtlak a víčko se přichytne.

Teď k samotné stévii. Její chuť je odlišná oproti cukru. Někomu nemusí chutnat, proto při experimentování začínejte s malým množstvím ovoce!
Nevýhodou může být i to, že množství marmelády bude mnohem méně, než když použijete cukr. Přeci jen, pokud dáte do marmelády 300g cukru nebo pecky vážící 5g, tak je to rozdíl ;-).
A co se trvanlivosti týče? Nevím, já si myslím, že vydrží normálně, když je tam ten Gelfix, ale vyzkoušené to nemám. :-)

Trvanlivost: Po 3 letech jsem objevila jednu skleničku ve spíži a marmeláda má pořád stejně krásnou barvu a chutná moc dobře, tudíž tento způsob konzervace doporučuji :-).

Komentáře

  1. Stéviu nepoznám, zaujímavé, zasa som sa niečo nové naučila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. stévie je přírodní sladidlo necukerné povahy, takže je vhodné i pro diabetiky, ekzematiky a tak. :-) Dokonce má protizánětlivé účinky. Akorát má trošku specifičtější chuť, ale to je o zvyku :-)
      Chystám o ní článek, tak pak snad bude více informací ;-)

      Vymazat
  2. jsem na to straaašně zvědavá :D doufám, že ochutnám. To spodní je ten malinový?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, přesně ;-) akorát jeden mám mamce :-( bohužel toho bylo málo, ale tak až rozdělám, tak ti dám aspo%n u nás ochutnat. Ale meruňkovou máš jistou ;-)

      Vymazat
  3. Ahoj, ráda bych vyzoušela tvůj recept, přijde mi to naprosto super :-) jen si nejsem jistá, co přesně myslíš peckami stévie.. myslíš ty tabletky? A dali by se nahradit i stévií v prášku? Díííky, Jája

    OdpovědětVymazat
  4. Zítra jdu zavařovat, tak to hned vyzkouším na třešních. Vánoce se kvapem blíží :)
    Pro slabší povahy kombinovat zpočátku tř. cukr se stévií. Je to fkat o zvyku. Dělala jsem bezinkový sirup se stévií a super. Dobrou chuť

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, pěstuji si stévii již 4 roky, zatím lístky sladím jen čaj (super). Stále hledám recepty na pečení a zavařování, rostlinka má různou sladivost, ale zase je přírodní (tablety už tak moc ne). Nevím jestli má při zavařování stejné konzervační vlastnosti jako cukr... Ale určitě ostlina budoucnosti.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, co je prosím tě myšleno těmi pecičkami?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj - pecičky. Znáš takovéto balení kde jsou pecičky na slazení do kávy? Tak přesně ty mám na mysli :-) třeba tyto: http://www.elixi.cz/desen-stevia-300-tbl-p21437/?utm_source=Google+n%C3%A1kupy&utm_medium=ppc&utm_campaign=Desen+Stevia+300+tbl.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky