Čokoládovo-cuketový koláč

Vegetarian
Intolerance laktózy 
Bez cukru (místo cukru použitá rapadura = sušená třtinová šťáva)
Apetit teď opravdu "válí". Plno inspirace, plno zdravých, chutných receptů.
I další z mých zveřejněných receptů pochází ze srpnového Apetitu, recept jsem si trochu upravila. Vám přináším verzi upravenou, velice chutnou.
Připravte si:
350g špaldové mouky
30g vinného kamene
50g kakaa
1 lžička perníkového koření
1 lžička soli
175ml olivového oleje
200g rapadury
3 vejce
1-2 lžičky vanilkového extraktu
500ml nastrouhané cukety
(můžete přidat oříšky)

Sypké suroviny smíchat v jedné míse. Tekuté prošlehat v druhé míse. Do tekuté směsi přidat cuketu a poté pomalu přimíchat sypkou směs.
Nalijte do dortové formy, kterou jste vyložily pečícím papírem. Pečte v předehřáté troubě při 180°C asi 45 minut. Hotový koláč je výborný jen tak, ale ještě lepší je přelitý kvalitní hořkou čokoládou.

Dobrou chuť!

Můj názor: Asi jeden z nejlepších zdravých moučníků, jaké jsem kdy jedla! Opravdu. Určitě mohu vřele doporučit i jako základ pro zdravý narozeninový dortík :-).

Komentáře

  1. Mnam!Plánuju dělat nějakou cuketovou buchtu, ale toto vypadá taky moc lákavě... Budu muset promyslet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je opravdu moc dobrá, vláčná, vůbec by člověk neřekl že není z bílého cukru, celozrnné mouky a že je tam cuketa... :-) chutná opravdu výborně ;-)

      Vymazat
  2. Vypadá parádně! To ukládám do oblíbených receptů a určitě to zkusím! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Lenka, u mňa na blogu máš ocenenie :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, skvělý blog a úžasné recepty a máš u mě nominaci na Liebster Blog Award a kouká, že už druhou :)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji všem za milé komentáře. Koláč určitě zkuste je výborný! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. a typ jak nahradit vajičko? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já myslím že stačí přidat tekutinu a kypřící prášek ;)
      jak bude cuketa, tak upeču ve vegan verzi a dám vědět ;)

      Vymazat
    2. tak jo budu vyckavat :) a pro ted upecu nejake veganske kosicky :)

      Vymazat
    3. Dobry den,chystam se vyzkouset tento moucnik a chtela jsem se zeptat zde by jste mi neporadili jeste nejaky dietni krem ktery by se do toho hodil :) aby to vice vypadalo jako dort,dekuji :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky