Cizrnové karbenátky

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Diabetik


200g naklíčené cizrny
3 lžíce ovesných vloček
3 lžíce hrašky
100 ml vody
1 lžíce lněných semínek
žitná mouka
1/2 cibule
sůl
pepř
2 stroužky česneku
majoránka


Nejprve, tak 2 dny předem, si dejte naklíčit cizrnu. Já to dělám tak, že cizrnu namočím přes noc do vody, pak propláchnu v cedníku a nechám na lince v misce. Cizrnu pak každý den 3x proplachuji, dokud klíčky nejsou na všech kouscích. :-)

Jak je cizrna naklíčená, tak ji rozmixujte. Přimíchejte do ní vločky, lněná semínka, nakrájenou cibuli, česnek, majoránku, sůl, pepř a hrašku rozmíchanou ve vodě. Poté podle potřeby přidejte žitnou mouku, dokud těsto nebude mít správnou konzistenci. Z těsta tvarujte karbenátky a obalujte je v žitné mouce, poté smažte na tenké vrstvě rostlinného oleje dozlatova.
Dobrou chuť!

Komentáře

  1. Opět moje oblíbené lněné semínko v akci :D Dobrá inspirace, to by mě nenapadlo přidat. Cizrna si mě moc nezískala, ale myslím, že by recept šlo aplikovat i na jinou luštěninu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě se dá použít jakákoliv luštěnina, jen je pak potřeba upravit množství mouky a případně přidat i trochu jiné tekutiny, protože každá luštěnina se chová trošku jinak... ;) já teda cizrnu miluju, ale kolem mě ji dost lidí nemusí.. ale přijde mi, že je to povětšinou jen špatnou přípravou... manžel cizrnu nemusel vůbec a teď jak se oblizoval nad karbanátky a nad hummusem ;)

      Vymazat
  2. Tak jsem právě dorazila poslední kousky, mám pocit, že každou chvíli prasknu, nějak jsem to přehnala s množstvím, ale bylo mi líto to vyhodit :-) Břicho mám jak v 5. měsící :D ale pochutnala jsem si ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Obsahuje tři moje oblíbené ingredience, to nemůže být jiné, než dobré :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky