středa 24. dubna 2013

Guacamole

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Diabetik
Bezlepková dieta
Intolerance laktózy

Suroviny:
4 zralá avokáda
2 rajčata zbavená dužiny
chilli papričky dle chuti (já dávám 1 pikantnější)
šťáva z 1 citronu
2 stroužky česneku
1 menší cibule
sůl
koriandrová nať

Nejprve si za pomocí ostrého nože rozkrojte avokádo, odstraňte pecku a dužinu vydlabte.

Pecku nejčastěji odstraňuji tak, že do pecky zaseknu nůž a pootočím s ním. Pokud je avokádo správně zralé, nebude problém s odstraněním pecky. Vydlabanou dužinu rozmačkejte vidličkou a dejte do misky. Poté nakrájejte rajčata a cibulku najemno (na krájení zeleniny se mi osvědčily keramické nože), česnek utřete a koriandrovou nať nasekejte najemno. Nakrájenou zeleninu přimíchejte k avokádu a dochuťte citronovou šťávou a solí.

Jako přílohu doporučuji nachos, ale mě guacamole chutná i jen tak s čerstvým chlebem nebo ciabattou.

Ještě mě tak napadlo pár otázek ke kuchyňským potřebám - máte nějaké kuchyňské vychytávky bez kterých se neobejdete? Já se např. neobejdu bez kvalitního otvíráku na konzervy, kvalitní škrabky na zeleninu a především bez kvalitních a ostrých nožů. A co vy? A máte doma nějakou "vychytávku", kterou jste museli mít, ale nyní vám jen leží v šuplíku?

2 komentáře:

  1. Och guacamole, toho mozem hocikedy a hocikolko :) a to mi pripomenulo, ze uz sme si ho davno nerobili. A k tym kuchynskym potrebam, tak pre mna su zakladom asi kvalitne a dobre noze. Krasny den.

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám doma nerezovou zátku na šumivé víno. Už ai 30 let leží v šuplíku, ale použila jsem ji za ta léta sotva pětkrát.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den