Boloňské těstoviny se zelenou špaldou

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy


Po dlouhé době jsem v kuchařce objevila recept, který opravdu stojí za vyzkoušení. Jde o recept z kuchařky Veganské pochoutky. Jednoduchý, nepřeplácaný recept, ve kterém využijete obilovinu i trošku netradičněji, než jen jako přílohu. Vyzkoušejte taky boloňskou omáčku, kde místo masa či sojového masa použijete zelenou špaldu.
Že nevíte co to zelená špalda či grünkern je? Této plodině se někdy přezdívá zelený kaviár a není to nic jiného, než zelené zrno špaldy, které se vyudí, čímž dostane nezaměnitelnou, oříškovou chuť. Výborně se hodí do salátů, polévek jako zavářka, burgery, nebo všude tam, kde byste použili např. sojovou drť :-). Je to celkem netradiční obilovina a zajisté ji seženete ve větších zdravých výživách. Cenově se pohybuje okolo 60 Kč za 300g. (Pod receptem najdete rovněž i foto produktu).

Sroviny pro 2 osoby:

50 g zelené špaldy (grunkern)
250ml zeleninového vývaru
1 menší mrkev
1 menší cibule
1 stroužek česneku
1 menší řapík celeru
1 lžíce olivového oleje
1 lžíce rajčatového protlaku
špetka třtinového cukru (nemusí být)
50ml veganského červeného vína
1 sklenice rajčatového pyré (doporučuji z cherry rajčátek, dodá pokrmu sladkost a sytou rajčatovou chuť. Více na edelikatesy . )
1 lžička oregana
1 lžíce bazalky
sůl
pepř

těstoviny

Špaldu uvaříme doměkka v zeleninovém vývaru.
Na pánvi na olivovém oleji orestujeme pokrájenou cibuli, česnek, mrkev a celer. Jakmile je zelenina orestovaná, přidáme uvařenou špaldu, protlak, víno, sekaná rajčata a bylinky. Povaříme, dochutíme. Podáváme s oblíbenými těstovinami. Doporučuji ještě zaprášit veganským sýrem :-).

Dobrou chuť


Komentáře

  1. Tak tohle vypadá náááramně, MŇAM!
    Také mě napadlo Leni, mám doma již nějaký čas Žito ozimé a nikdy jsem takto s celými zrny žita nepracovala/nevařila, myslíš, že by šlo v tomto receptu nahradit Grunkern /který nemám:D/ právě tím žitem? Popř. máš nějaké tipy nebo osvědčené dobroty, jak s tím žitem naložit? Mooc děkuji ;)
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já myslím, že můžeš použít jakékoliv obilí, jen prostě ten grunkern má takovou uzenou, dobrou chuť ;) tak bych asi kromě žita použila třeba i uzenou sůl nebo uzenou papriku ;)

      Vymazat
    2. Tak zkusím :) Sůl mám teď od Cereus (Šnagri-La), je už ochucená a snad nejlepší, co jsem kdy jedla!:)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky