neděle 21. září 2014

Jáhlová roláda

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Bezlepkové
Intolerance laktózy
Makrobiotické
Bez cukru

Tento recept mě naprosto okouzlil. Je to jeden z nejzdravějších moučníků, který znám a je naprosto božský. Bezlepkový, vláčný a v lednici vám vydrží i 4 dny :-). Tak neváhejte a vyzkoušejte...
Krásnou neděli...


Suroviny:

250 ml jáhel
750 ml vody
200 ml rýžový sirup
kokos

Náplň:
130g rozinek
200g ořechů
100g kakaa / karobu
skořice

kokos na obalení

Postup je trošku složitější, ale stojí za to.
Den předem si uvařte jáhly s rýžovým sirupem a vodou. Nechte vychladnout.
Druhý den jáhly umelte v mlýnku na maso a zahustěte kokosem. Takto připravenou směs dejte na pečící papír, posypte kokosem a rozválejte na placku.
Mezitím si lehce povařte rozinky v trošce vody a ořechy dejte na chvíli namočit do vody.
Rozinky s ořechy rovněž umelte na mlýnku. Přidejte kakao a skořici.
Náplní potřete jáhlovou placku a opatrně, s pomocí pečícího papíru zarolujte. Nakonec roládu obalte v kokosu a zabalenou dejte do chladu. Nechte v lednici alespoň několik hodin, nejlépe přes noc.

Druhý den můžete servírovat. Dobrou chuť.

3 komentáře:

  1. Tak tohle je úplně super nápad! Mám poslední volný víkend před začátkem školy, tak se na to ještě vrhnu,dokud mám kdy :) Vypadá úžasně a myslím, že bych touhle formou dobroty nic nezkazila ani na Vánoce jako zdravé večerní mlsání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci jen opravdu nech jáhly úplně vychladnout, jinak se ti budou lepit... :-)

      Vymazat
    2. Jojo, to určitě, když je vařím, je to vždycky taková "kaše" (což ale já mám ráda u přílohy). Aneb jak říká přítel, nesmí to udělat takovou tu "šlichtu" :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den