Ovocný kynutý táč s drobenkou

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez cukru
Bez palmového oleje

Poslední dobou mám čím dál větší pocit, že na internetu je sice spousta rádoby zdravých receptů, ale většina je založená jen na nahrazení bílého cukru třtinovým a bílé mouky špaldovou či jinou celozrnnou. Co se mi narodila S., tak se snažím víc dbát na to, co si dám na talíř a proto více a více ozdravuji svůj jídelníček. Nyní jsem ve fázi, kdy se snažím naučit péct moučníky bez lepku zcela bez použití mouky, cukru a palmového oleje. A z čeho tedy moučníky peču? Z celého zrna, které před pečením buď uvařím anebo jen namočím a následně rozmixuji.
Nejdříve jsem začala s pohankou, kdy se pohankový perník stal mou oblíbenou pochoutkou a různě jsem jej obměňovala a s pohankou si hrála. Můžete se například těšit na citronový koláč :-), ale to zas někdy jindy. Dnes si vezmu na paškál jáhly :-). Další bezlepková obilovina, která je na pečení ideální.
Vyzkoušejte kynutý táč s ovocem a drobenkou a zajisté budete mile překvapeni :-). Troufám si tvrdit, že už se ani nebudete chtít vrátit ke klasickému kynutému těstu, ze kterého jste pekli táče až do dnešního dne :-).
Tak a teď hurá na to...
Suroviny:

250g jáhel (v suchém stavu)
1 l vody
špetka soli
2 lžíce sušeného rostlinného mléka
1 lžíce psyllia (nemusí být, jen zlepšuje konzistenci těsta)
1/2 bal. sušeného droždí (nemusí být, ale dodá tu správnou "kynutou" chuť)
100 g rozinek (nebo datlí)
1 bal. vanilkového pudingového prášku

ovoce (top jsou meruňky...)

drobenka (kukuřičná strouhanka nebo polenta, rostlinný olej, rýžový sirup - dávám lžíci oleje, lžíci sirupu a dosypávám strouhanku dokud není drobenka správně drobivá ;-))

Jáhly uvařte s vodou a špetkou soli a následně nechte vychladnout. Do vychladlých jáhel přidejte sušené mléko, psyllium, nasekané rozinky, vanilkový prášek a droždí. Ideálně ručně zpracujte těsto. Těsto dejte do pečícím papírem vyloženého pekáče (20 x 40 cm), navlhčete si ruce a jáhly pěkně upěchujte. Na těsto naskládejte ovoce (dala jsem mražené meruňky a podruhé jsem použila jablíčka a oboje je výborná kombinace :-) ) a posypte drobenkou. Nenechávejte kynout a hned pečte ve vyhřáté troubě při 200°C zhruba 30 minut. Jakmile budou okraje zlatavé, máte hotovo. Před servírováním nechte zcela vychladnout, aby jáhly krásně ztuhly.
Dobrou chuť.

Komentáře

  1. Ukládám a brzy vyzkouším O:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Zkusila jsem, moc dobré. :) Děkuji za recept a celkově za váš skvělý a inspirativní blog.

    OdpovědětVymazat
  3. No vypadá to skvěle! :) Mohu poprosit o tip na dobré rostlinné sušené mléko?
    Káča

    OdpovědětVymazat
  4. V knihe máte podobný koláč a medzi surovinami vám chýba sušené mlieko, aj keď v postupe už je. Vo vločkovej buchte nemáte napísané ako dlho treba koláč piecť. Človek by čakal, že keď si kúpi knihu, podľa ktorej chce piecť, budú tam aj správne informácie a nie, že si ich musí pol hodinu dohľadávať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den Martino, děkuji za váš komentář. O obou chybách vím, bohužel nový dotisk se ještě nedělal a knihy jsou vytištěné a má je na skladě nakladatel a já s tím už nic nenadělám. Mrzí mě, že i přes korekturu a kontrolu mnoha lidí se některé chyby odstranit nepodařily. Mrzí mě to velice. Byl to můj první počin a věřte, že ta cesta byla opravdu dlouhá a nyní bych už spoustu věcí udělala lépe. Třeba i to, že bych ráda měla před sebou zkušební výtisk a ne to jen viděla v elektronické podobě, která se mi čte podstatně hůře a následně až palety s knihami, kde už jsou chyby neodstranitelné. Věřím, že i přesto se vám kniha líbí a bude vám dělat radost. Kdyby byl jakýkoliv problém, neváhejte mi napsat, ráda poradím, nejen co se týče knihy. Sušené mléko zrovna u tohoto receptu nehraje zas tak výraznou roli a je tam spíš pro zjemnění, takže pokud ho tam nedáte, nic se nestane. Mohu vám jako omluvu poslat na email svůj vánoční ebook? Vím, že je po Vánocích, ale mohl by se vám hodit na ty příští, co vy na to? Díky za přízeň a krásný den (zdrave-jist@seznam.cz)

      Vymazat
    2. Super, že o chybách viete :) Kniha je inak super a pravidelne z nej varím a pečiem. Viem, že už sa blíži jar, ale ak máte ešte k dispozícii vianočný ebook, tak môj email je: labajova13@gmail.com

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky