Oříškové cukroví

Oříškové hvězdičky jako zdravější alternativa cukroví

Vhodné pro:
Vegan 
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez vajec
Bez mléka
Bez cukru
ABKM

Cukroví může být chutné i bez cukru

Další receptík na zdravé cukroví. V tomto druhu dokonce nenajdete žádný cukr! Jen a pouze datlový sirup ;). Je výborné a krásně voní Vánocemi.

Suroviny

100 g oříšků (já dala mandle, lískové ořechy a slunečnicová semínka)
50 g datlového sirupu
100 g rostlinného tuku typu Alsan
130 g hladké špaldové mouky
pomerančová kůra z 1 pomeranče
1/2 lžičky perníkového koření

Postup

Těsto zpracujeme a necháme přes noc v ledničce odpočinout. Poté vyválíme a vykrajujeme libovolné tvary. Upozorňuji, že těsto je trošku "drobivé", proto vykrajujte jednodušší tvary. Já zkoušela prasátka, ale lámaly se mi nožičky, ocásky a ouška... :-) tak raději hvězdičky, kolečka, aj.
Pečeme dozlatova zhruba na 180 °C.
Cukroví je dobré samotné, ale můžete je i podle libosti zdobit. :-) Samo cukroví je méně sladké, proto se hodí zdobení čokoládou. A pokud zdobit nechcete, tak přidejte více datlového sirupu. 

Pro více vánoční inspirace mrkněte na můj nový počin - vánoční ebook plný receptů a tipů na etičtější Vánoce. Více info ZDE 



Komentáře

  1. Lenka, recept si zapisujem, upečiem :-) Krásna foto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji zuzi, jen jsem zapoměla napsat, že těsto je takové "drobivější" - třeba jako na išeláky, tak to chce vykrajovat něco jednoduchého, aby se ti nelámaly nožičky, ouška apod ;)... jinak se s těstem pracuje dobře ;) hned to dopíšu do receptu

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Pozor na kůru citrusů obecně, zpravidla je plná toxických chemikálií… viz např. zde: http://www.toxicology.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=170

    OdpovědětVymazat
  4. Testo zevluje v lednici �� Rada bych se zeptala, jak dlouho asi pect, mam v troube praskle zarovky a nez se dostanu k vymene, bude po svatcich ������ At nemusim plech porad vytahovat a kontrolovat. Dekuji!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 180°C asi 10 minut, ale jak říkám, každá trouba je jiná, tak raději první plech pohlídat a pak už se řídit tím :-)
      já mám letos novou troubu bez ventilátoru, tak zatím vše připaluju :D musím to vychytat ;)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky