pátek 18. ledna 2013

Vegan perník

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

Máte rádi vůni perníku? Já upřímně neznám nikoho, komu by perník nechutnal... A protože, sic je teprve 11. ledna, se mi stýská po vánocích, upravila jsem si jeden vynikající perník do zdravé a veganské varianty. Obstál na jedničku a proto se s Vámi chci podělit o další chutný recept.

A taky je to další důkaz pro odpůrce veganství apod., aneb i bez vajec, cukru a mléka se dá upéct dobrý moučník!

(bohužel jsme ho snědli moc rychle a nestihla jsem nafotit, foto časem přidám)
Suroviny:
500g celozrnné mouky (já použila kombinaci žitné a špaldové)
150g rapadury
1 kypřící prášek do perníku (nebo jako já 2 lžičky vinného kamene a perníkové koření)
1 lžíci lněného semínka
100 ml rostlinného oleje
250 ml ovesného nebo sojového nápoje (možno více)
6 lžic kakaa
hrst datlí a mandlí

Nejprve si do ovesného nápoje nasypte lněné semínko, aby nabobtnalo. Poté nasypte všechny sypké suroviny (kromě mandlí a datlí) do mísy a důkladně promíchejte. Do sypké směsi přilévejte tekuté suroviny a opatrně promíchejte. Těsto by mělo být tužší, neteče. Ale kdyby se Vám těsto přeci jen zdálo moc tuhé, přilijte ještě trochu ovesného nápoje. Nakonec přimíchejte datle a mandle.
Rozetřete na pečícím papírem vyložený plech a pečte při 200°C zhruba 25 minut.

Dobrou chuť!

4 komentáře:

  1. Jak je na tom rapadura se sladivostí oproti cukru?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je mnohem sladší... dávám zhruba třičtvrtě množství cukru... má takovou medovější chuť... já osobně rapaduru miluju ;)

      Vymazat
  2. Tento recept se mi bude 100% hodit :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den