Celozrnný chléb I.

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Diabetik

Dnes přicházím s receptem na rychlý, chutný a především domácí chléb, který Vám zajisté zachutná i přesto, že obsahuje především celozrnnou mouku :-).
Na výborný chléb budete potřebovat:

370 g celozrnné mouky (nejlépe kombinace špaldové a žitné mouky)
80g hladké pšeničné mouky
300 ml vlažné vody
1 bal. sušeného droždí
3 lžíce olivového oleje
1 lžíce soli
1 lžíce cukru (klidně použijte jako já třtinový nebo rapaduru - tu si raději rozmíchejte v teplé vodě)
semínka (dýňová, slunečnicová,...) či oříšky

Postup je jednoduchý - vše až na semínka a ořechy promíchejte a vypracujte těsto, které nechte na teplém místě asi 1 hodinu kynout. Poté přimíchejte semínka a znovu nechte kynout 1 hodinu. Pečte při 180°C ve formě na chleba zhruba 40 minut.

Chlebík má krásnou a vzdušnou střídku a chutná opravdu mnohonásobně lépe než v obchodě.
Doporučuji si chlebík dopřát s dobrou pomazánkou.

Přeji dobrou chuť!

Komentáře

  1. potřebuju novou troubu :-( v té, cot tu je mám problém upéct i buchtu, peče jen od spodu, vzadu víc a tak se mi všechno od spodu a v bocích připaluje a střed zůstává tekutý :-( ale tenhle chlebík vypadá snad ještě líp než ten, co jsem u tebe jedla naposledy ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je výbornej... sice ne tak zdravý jako kváskový, ale moc dobrej... asi můj top... jsem si řekla, že budu zkoušet nové recepty na pečivo, už mám zas kupovaného plné zuby... (až na grahamový pizza rohlík :-) co mi vozí Viki ze Slovenska ;) )

      Vymazat
  2. vypadá skvěle! Lepší jak z obchodu :)

    OdpovědětVymazat
  3. zkusím chleba upéct v automatu podle vašeho receptu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. není potřeba automatu ;) je to opravdu snadné a lehké... ;) dneska jak bylo sluníčko, tak jsem mísu s těstem překryla utěrkou a dala na parapet a kynulo jako blázen ;) jednoduché, snadné ;)

      Vymazat
  4. ano těsto kyne dobře ;) a chláb je hodně "nadýchaný"... není sice tak zdravý jako kváskový, ale hodně se podobá chutí i konzistencí těm z obchodů ;) jen doporučuju nedávat žitné mouky více jak 25%.... převážně dát špaldovou ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za milý komentář u mě na blogu :) Já k tobě na čumendu chodím už docela dlouho, tvoje recepty mi jsou tuze sympatické a tento není výjimkou, pro domácí pečivo mám velkou slabost :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělé, už dlouho hledám recept :-)Jen se zeptám, možná hloupě, forma se má vymazat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vždy vymazávám formu olejem. nebo tam dej pečící papír a máš to na jistotu ;)

      Vymazat
  7. strašně se domácích chlebů bojím :) ale líbí se mi

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky