pondělí 26. srpna 2013

Kakaové sušenky s chia semínky

Velice mě těší Váš narůstající zájem o tyto stránky. Motivuje mě to jíst čím dál více a více vegansky a čím dál méně častěji sahám po mléčných výrobcích a vejcích. A za to jsem ráda. Počet pravidelných čtenářů už přesáhl cifru 170, což mě velice hřeje u srdíčka. Abych Vás trošku motivovala, tak jakmile počet pravidelných čtenářů překoná 200, tak pro Vás připravím nějakou zajímavou soutěž, ano?

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy


Na sušenky si připravte:

čtvrtek 22. srpna 2013

Foccacia

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy


Jamie Oliver je můj kuchařský vzor, i tento recept na foccaciu pochází z jeho rukou. Ochutit si foccaciu můžete podle sebe. Řiďte se tím, co máte rádi. Pokud má někdo rád sušená rajčata, použije sušená rajčata, výborná je i s opečenou cibulkou s tymiánem nebo nasladko např. se švestkami a medem. Prostě zavřete oči a zamyslete se, na jaký chléb máte chuť a rázem máte jasnou odpověď na to, čím foccaciu nazdobit. Nikdy ovšem nezapomeňte nechat foccaciu vykynout dvakrát a suroviny na ozdobu do těsta prsty zamačkat spolu s olivovým olejem!

Suroviny:
500g špaldové celozrnné mouky (můžete použít klidně i hladkou mouku, ale už to nebude zdravá verze :-))
300ml vlažné vody
1/2 bal. sušeného droždí
1 lžíci třtinového cukru
15g mořské soli (dala jsem méně)

olivy, kukuřici, bylinky, hrubozrnnou sůl, olivový olej (nebo cokoliv máte rádi, fantazii se meze nekladou, např. sušená rajčata, orestované houby,...)

Těsto nechám vypracovat domácí pekárnou. Poté je nechám vykynout. Po prvním kynutí rozválím těsto na asi 1 cm vysokou placku a přesunu na pekáč vyložený pečícím papírem. Těsto posypu olivama, kukuřicí, bylinkama, solí a pokapu olivovým olejem. Teď přijde na řadu důležitá část, nyní prstama zamačkejte olivy a kukuřici do těsta, tím se chuť krásně rozmísí celým těstem a nechte ještě asi 30 minut kynout.
Nakonec foccaciu upečte v troubě rozpálené na 250°C. Pečte dokud nebude krásně zlatavá, což mi zabralo asi 15 minut.

Podávejte nejlépe k vínu nebo jako výborný chléb k salátu. Doporučuji ji i jako malé slané pohoštění pro návštěvu! Stačí nakrájet na kostičky a máte hotovo ;).

Dobrou chuť...

středa 21. srpna 2013

Melitzanosalata

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Bezlepkové
Intolerance laktózy

aneb lilková pomazánka, jedna z mnohých typických řeckých mezze (předkrmů), které se dá konzumovat jak teplá (s rozdrobenou fetou, ale v tomto případě se už nejedná o veganský recept) anebo studená s bílým pečivem. Mně osobně nejvíce chutná alespoň 24hodin odleželá a řádně vychlazená s olivovým chlebem a čerstvou zeleninkou. Upozorňuji, že melitzanosalata je pokrm značně nefotogenický :-D.

Suroviny:

pátek 16. srpna 2013

Cukeťák

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy

Další z jídel, které mě lákalo v bezmasové podobě byl cukeťak. Mamka jej vždy dělala s vejci, šunkou a pořádnou porcí sýra. Říkala jsem si, jak to upravit, aby to bylo stejně dobré, nebo snad i lepší, jako mamčina verze. Ani ve snu mě nenapadlo, že veganská verze bude takto dobrá... :-) A čím jsem maso a sýr nahradila? To už si přečtěte sami ;) Dobrou chuť!
Potřebujete:

středa 14. srpna 2013

Cuketová buchta

Vhodná pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy


Nesmírně mě baví objevovat nové a dobré veganské recepty. Jsem nadšená, když upravím do veganské a zdravé podoby klasický recept, který je v mé nové verzi nejen zdravější, ale i chuťově lepší! A rovněž miluju cukety. Naprosto zbožňuji cukety a miluju cuketovou sezonu, která je právě na vrcholu. V zimě si cukety moc nekupuju, upřednostňuji u ovoce i zeleniny pravou chuť, kterou podle mého, mají jen v době své sezony a z místa, kde žiju. Nechci ovoce ani zeleninu, která se trhá nezralá a cestuje za mnou přes půlku světa. A i to je důvod, proč si sezonu nepatřičně užívám... V zimě je to totiž nuda... kořenová zelenina, zelí, řeřicha, pickles, jablka, hrušky, sušené ovoce,... oproti tomu léto, to je teprve něco! A proto užívejte a nejezte teď mandarinky, pomeranče, banány, jahody, chřest a další... jezte to, co teď dozrává, protože tak to chutná nejlépe!

Teď už tedy konečně k receptu na cuketovou, veganskou buchtu.

pondělí 5. srpna 2013

Tortilly s falafelem od Jamieho Olivera

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan (vynechat dip z cottage sýru)
Intolerance laktózy (vynechat dip z cottage sýru)
Diabetik

Jamie Oliver je můj kuchařský vzor. Naprosto neskonale jej obdivuji a miluju jeho styl vaření. Překvapivě i takový masožravec jako je Jamie tvoří spoustu vegetariánských i veganských pokrmů a s těma bych Vás postupně chtěla seznámit. Začneme zlehka jednou "patnáctiminutovkou" a to falafelem v tortille.


Na falafel budete potřebovat:

sobota 3. srpna 2013

Jarní závitky

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Bezlepkové
Intolerance laktózy

Máte rádi asijskou kuchyni? Tak to zajisté znáte i jarní závitky. Mně nejvíce chutnají v podobě, ve které mi je poprvé připravila moje kamarádka Klárka a který Vám dnes představím.

Budete potřebovat:

čtvrtek 1. srpna 2013

Kamutový jablečný koláč

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy


Nelekejte se toho "kamutu"! Není to nic neobvyklého nebo nedostupného, spíše zapomenutého, ale v nynější době znovu objevovaného!