Cuketová buchta

Vhodná pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy


Nesmírně mě baví objevovat nové a dobré veganské recepty. Jsem nadšená, když upravím do veganské a zdravé podoby klasický recept, který je v mé nové verzi nejen zdravější, ale i chuťově lepší! A rovněž miluju cukety. Naprosto zbožňuji cukety a miluju cuketovou sezonu, která je právě na vrcholu. V zimě si cukety moc nekupuju, upřednostňuji u ovoce i zeleniny pravou chuť, kterou podle mého, mají jen v době své sezony a z místa, kde žiju. Nechci ovoce ani zeleninu, která se trhá nezralá a cestuje za mnou přes půlku světa. A i to je důvod, proč si sezonu nepatřičně užívám... V zimě je to totiž nuda... kořenová zelenina, zelí, řeřicha, pickles, jablka, hrušky, sušené ovoce,... oproti tomu léto, to je teprve něco! A proto užívejte a nejezte teď mandarinky, pomeranče, banány, jahody, chřest a další... jezte to, co teď dozrává, protože tak to chutná nejlépe!

Teď už tedy konečně k receptu na cuketovou, veganskou buchtu.

Suroviny:
1,5 hrnku kamutové mouky
1,5 hrnku pšeničné celozrnné mouky
1,5 hrnku třtinového cukru (nebo rapadury)
1 hrnek rostlinného oleje
2 lžičky skořice
kakao
1 lžíce vanilkového aroma
1 lžíce vinného kamene (nebo prášku do pečiva)
2 - 3 hrnky nastrouhané cukety
necelý hrnek rostlinného mléka

Nejprve zalijte mouku mlékem a nechejte odpočívat, čím déle, tím lépe. Pomůžete celozrnné mouce k tomu, že bude stravitelnější a zdravější. Poté stačí přidat všechny ostatní suroviny, dobře promíchat a dát péct. Pečte ve vymazaném a moukou vysypaném pekáčku při 180°C asi 45 minut.

Jakmile buchta schladne, můžete ji ještě polít rozpuštěnou čokoládou, ale výborná je i jen tak.

Dobrou chuť!

Komentáře

  1. připomíná mi to brownies :) kamutovou mouku vůbec neznám:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tu jsem ještě neochutnala, ale chystám se na ni. :P

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Lenko, veľmi pekne si to všetkým sezónne nandala - len tak ďalej - nech veru ľudia jedia to, čo je lokálne a zbytočne nezaťažujú planétu svojimi celoročnými chúťkami na všetko ovocie sveta. Je to jedna veľká blbosť, za ktorou je ešte viacej - nielen kvalita jedla, vitamíny, ale hlavne podpora globalizácie.
    Cuketová buchta mi pripomína, že som pred rokom jednu skúsila, nedopadla a do cuketovej buchty viacej neexperimentujem. Ani kocúr by ju nezjedol - ten na sladké veru vôbec nie je. Ale ľúbi sa mi veganská verzia a inovatívny spôsob rezania kúskov z okrúhlej formy - štvorčeky mi ešte z tejto formičky nikdy nevypadli ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. čtverečky jsou boží ;).... jsem na ně zvyklá... dělat výseče, to je klasika, ale čtverečky z kulaté formy jsou originální ;)

      jinak se snažím řídit heslem "mysli globálně, papej lokálně :)"... prostě mě jen štve, když jdu obchodem, v regálech a na trzích tuny čerstvého sezónního ovoce a zeleniny a lidi místo toho kupují avokáda, manga, banány, pomeranče, mandarinky, apod... a v zimě zas naopak... plno rajčat, jahod, ... já se klidně v zimě spokojím s kořenovou zeleninou, dýněmi, jablkama, hruškama a dalším a prostě o to víc si užívám jednotlivé ovoce a zeleninu, když jsou v sezoně... je to takové dobrodružství, výzva,... ;)

      Vymazat
  4. Ubrala jsem 2/3 cukru a nahradila 5 lžičkami Stevie a i tak byla dost sladká. Příště zkusím do těsta rozemlýt sladké mandle...

    Moc děkuji za skvělý recept! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Prosím, jak velká je forma na kterou je tenhle recept? Na klasický plech mám udělat dvojtou dávku?.. děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj udělala bych to z dvojité dávky. toto je forma o průměru 26cm ;)

      Vymazat
  6. Je to strašně mastné.. hrnek oleje udělal svoje a není to teda moc chutné ..:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Mně to tedy mastné nepřijde, používám většinou rýžový nebo řepkový olej. :-) Jaký olej jste použil/a vy? Ale tak tisíce lidí, tisíce chutí :-) . Děkuji

      Vymazat
    2. Řepkový :)..Ale opravdu to bylo hrozně mastné, nasáklé tím olejem, nevím čím to bylo, použila jsem půl na půl špaldovou a žitnou mouku, obě jemně mleté..:)

      Vymazat
    3. Recept jsem vyzkoušela, buchta se uvnitř neupekla, je pravda, že jsem ji měla vysokou cca 3cm, ale pekla jsem ji dlouho a bez šance :) Nakonec jsem udělala z vychladlé buchty placky ala Bebe sušenky :))) Recept bych znova nejspíš nepoužila. Pavlína

      Vymazat
  7. Skvělý recept, cukety mám doma asi 3, tak hned vyzkouším!
    Viděla jsem váš rozhovor o vegan maminkách, gratuluji k miminku, je krásné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tátovi se to už narodilo? Blahopřejeme také, celá škola. :))

      Vymazat
    2. to Anonym: prosím kdo konkrétně gratuluje, abych věděla od koho blahopřání jsou :-) díky moc

      Vymazat
    3. to Kateřina: Děkujeme.. Je to naše zlatíčko... :-)

      Vymazat
  8. přesně tak :-) u nás taky nevydrží přes noc :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky