čtvrtek 10. září 2015

Veg inspirace - obědy 2

Tak dnes mám pro vás opět trošku inspirace k obědu :-). Krásný den :-)
Ječné kroupy, napařená mrkev, marinované tofu, pyré z dýně Hokkaido ochucené miso pastou, opražená dýňová semínka, opečená cibulka, pár listů římského salátu

Špagety se "sýrovo"-hlívovou omáčkou, sypané veganským parmazánem ("sýrovo"-hlívová omáčka: kešu ořechy, slunečnice voda - rozmixované na smetanu, na pánvi orestovaná cibulka, přihozené houby, kmín, tymián, sůl. Jak houby změknou, zalít smetanou, přidat muškátový ořech a hromadu lahůdkového droždí. Krátce povařit, vmíchat špagety, sníst. :-) )
 Rajská omáčka (podle tohoto receptu) s kolínkama a plněnou paprikou. Náplň do papriky: 1 díl uvařeného celozrnného kuskusu, 1 díl uvařeného sojového granulátu, česnek, cibule, majoránka, sůl, pepř, lahůdkové droždí, paprika. Smíchat, naplnit papriky a péct v pekáči podlité troškou vody dozlatova.
Dušená mrkev zahuštěná kuzu škrobem, jáhly s rýží, marinované tofu, opražená slunečnice a pár listů římského salátku.
Jáhly, arame povařené v shoyu omáčce, "sekaná" ze sojového granulátu, kuskusu, římský salát.
Opět sekaná, pečené brambůrky a trošku čerstvé zeleniny
Občas je potřeba si dopřát i něco méně zdravého - veganská pizza s rajčatovým sugem, zeleninou, žampiony a zasypané strouhaným uzeným tavenýrem.
Zapečená špagetová dýně s červenou čočkou a rajčatovým sugem, zakápnuté olivovým olejem a poprášené grilovacím kořením. Před servírováním posypané veganským parmazánem z kešu, lahůdkového droždí a soli. Mňam.
Rýže s kukuřicí, uzeným tofu, rajčaty, cibulkou, česnekem a kešu parmazánem. K tomu zas trošku zeleně :-D .
Na sezamovém oleji (od Bohemia olej) zpěněná cibulka, česnek, tofu, rajčata a upečený rozmačkaný batát. Okořeněno paprikou, pepřem, solí. Naplněná celozrnná tortilla, ogrilovaná z obou stran. Podávaná posypaná černým sezamem a k tomu trošku mixu salátových listů. 

2 komentáře:

  1. Moc hezké, ale na mě moc sóji (která, co si budeme říkat, zas až tak zdravá není) a málo luštěnin :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s tou sojou je to těžké... mně osobně v podobě tofu, tempehu apor. nevadí a cítím se po ní dobře... ale nedělá mi moc dobře v jiných úpravách, ani v mléku, tak v těchto podobách si ji dopřávám minimálně... třeba do té sekané... bohužel jsem to přehnala s množstvím a jedla jsem ji snad 4 dny :D
      a jinak tofu, tempeh, červená čočka a občas cizrna to jsou jediné druhy "luštěnin", které při kojení zatím zvládám já i dcerka... dneska jdu zkoušet fazole, tak snad to zvládne princezna moje... (máčím už ve třetí vodě, s řasou, tak snad nebude nadýmat)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den