Vločková buchta

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy 
Bezlepkové (použít bezlepkové ovesné vločky!)
Makrobiotické
Bez cukru
Diabetes
Pro děti (od 1,5 roku)

Hned na začátek říkám, že toto není moučník pro všechny. Pokud milujete echt sladké moučníky, buďto si moučník řádně doslaďte nebo vyzkoušejte jiný moučník, např. tuto úžasnou cuketovou buchtu. Tento moučník je totiž tím, čemu já říkám opravdu zdravá sladkost - (víceméně) bezlepkový, bez živočišných produktů, bez cukru a tropického ovoce. Tato buchta je ideální i pro malé děti jako výtečná svačinka namísto kupovaných přeslazených sušenek apod. Doporučuji moučník prvně vyzkoušet tak jak je, přesně podle receptu a poté si jej upravovat podle svých chutí až do ideální podoby. Pokud jej upečete a bude se vám zdát podle receptu málo sladký, můžete jej polít kvalitní domácí čokoládovou polevou (70% čokoláda, trošku rostlinného tuku) nebo potřít marmeládou anebo obojí :-).
Tak nyní už pojďme k samotnému receptu...
Suroviny (plech velikosti 20 x 40 cm):
250 g jemných ovesných vloček (bezlepkáři použijí bezlepkové)
500 ml rostlinného mléka
2 lžíce lněných semínek
1 hrnek pohankové mouky
1 dětská přesnídávka (zhruba 150 g)
1 kypřící prášek do perníku bez fosfátů
1/2 lžičky skořice
1/2 lžičky vanilkového extraktu (nemusí být)
2 lžíce oleje
hrst nasekaných ořechů a semínek
hrst sušeného ovoce (zvolte podle druhu přesnídávky, já použila sušené meruňky a rozinky)
špetka soli

Ovesné vločky nasypte do mísy, přidejte lněná semínka, zalijte mlékem a nechte 30 minut nabobtnat. Troubu rozehřejte na 180°C.
Do vloček přimíchejte olej, přesnídávku, mouku promíchanou s kypřícím práškem, skořici, sůl a vanilku. Řádně promíchejte. Nakonec přidejte nasekané ořechy a sušené ovoce.
Můžete ještě posypat drobenkou připravenou z rýžového sirupu, kukuřičné polenty a oleje.
Pečte v pečícím papírem vyloženém plechu zhruba 30 minut. Zda je buchta hotová vyzkoušejte špejlovým testem (zapíchnete suchou špejli do těsta a pokud bude po vytažení suchá, moučník je hotový).
"Pocukrovat" můžete např. kukuřičným nápojem v prášku ;-).
Pokud budete moučník zkoušet či nějak vylepšovat, prosím napište mi do komentářů, jak vám chutnal a jak jste jej případně vyšperkovali. :-) Díky

Komentáře

  1. Dneska jsem pekla. Mňamka!!! Díky za recept :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že vám buchta chutnala. Krásný pracovní týden

      Vymazat
  2. Dělávám podobnou, vyzkouším i tuto verzi, vypadá skvěle

    OdpovědětVymazat
  3. Recept jsem si opsala :))
    Už se těším až jí upeču!

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat
  4. Dekuji za recept. Misto presnidavky jsem dala hotovy cokoladovy provamel puding. A nahoru taky natrela cast pudingem a cast cokoladu - na oleji zpenit sladenku pak vmichat kakao a karob a poredit na pozadovanou konzistenci obilnym mlikem.

    OdpovědětVymazat
  5. Já sem zas buchtu rozkrojila a vymazala rybízovou marmeládou.

    OdpovědětVymazat
  6. Včera jsem buchtu pekla a chutná skvěle. :-) dělala jsem bezlepkovou verzi a tedy hodně přizpůsobenou dle našich zásob v kuchyni. Místo pohankové mouky mouka rýžová, dala jsem tedy trochu třtinového cukru a pampeliškový sirup. Místo lněných semínek psyllium a jen 90g ovocné 100% kapsičky. plus jsem přidala asi 1-2 lžíce mletého máku a rozemletá jsem velkou hrst různých ořechů (Vlasak, para, mandle, kešu a lískové). Pekla jsem 40min cca :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky