40/52: Polévka z červené řepy

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bezlepkové

Toto je jednoznačně můj objev letošního podzimu. Něco tak dobrého, snadného a sezónního jsem dlouho neměla. O to větší překvapení je, že tuto polévku mi připravila k obědu moje mamka, která po třech letech snad konečně přijala fakt, že nejím maso a snad poprvé mi připravila veganský oběd (nepočítám návštěvy, kdy jsme přijeli na oběd a bylo mi řečeno "Koupila jsem ti zeleninu, něco si z ní uvař.").

Suroviny:

2 středně velké řepy
1 cibule
2 mrkve
2 lžíce rostlinného oleje
800 ml zeleninového vývaru
sůl
pepř
muškátový oříšek

krutony k podávání (bezlepkáři použijí bezlepkové pečivo)

Na oleji orestujte na drobno nakrájenou cibuli. Poté přidejte očištěnou a na kostky nakrájenou řepu a mrkev. Chvíli restujte, poté zalijte vývarem a vařte do změknutí. Jakmile bude řepa měkká, tak zeleninu rozmixujte ponorným mixérem, dochuťte solí, pepřem a přidejte muškátový oříšek. Krátce povařte a máte hotovo. Servírujte s opečenými krutony chleba :-).

Komentáře

  1. Tak já bych přidala kapku umeocta, bez kterého si už nedovedu představit žádnou polévku a a navrch nějakou tu rostlinnou smetanu...Mňam, zítra jdu do ní! Markéta

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky