čtvrtek 17. prosince 2015

Soucitné marokánky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Bezlepkové (použít pohankovou mouku, viz recept)
Intolerance laktózy
Bez cukru
Bez palmového oleje

Další recept na vánoční cukroví, které se nepotřebuje rozležet a proto jej můžete péct i těsně před Štědrým dnem. Musím říct, že jsem marokánky zkoušela letos poprvé, když jsem je totiž dříve někde ochutnala, tak mi nechutnaly a přišly mi šíleně přeslazené. Ale tyto, na které jsem narazila v kuchařce "Místo kapra hlíva" a pochází z webu Soucitně, jsou prostě nejlepší a zařazuji je do nového seznamu NEJ cukroví pro další roky, kdy jsem si dala za cíl, že objevím nové, chutné recepty bez palmového oleje a vzdám se "tradičních" kousků typu linecké, rohlíčky, perníčky apod. (pokud neobjevím fakt dobrá těsta bez palmového oleje).
No a nyní už k samotnému receptu.

Suroviny (asi 20 větších kousků):

50 g špaldové mouky (nebo pohankové/rýžové (nebo mix) a máte hned bezlepkovou verzi :-) )
350 ml vody
2 lžíce sušeného rostlinného mléka (Ecomil, Topnatur)
150 g ořechů (já dala mix vlašáků, mandlí a arašídů; arašídy tam dejte určitě... :-) )
185 g sušeného ovoce (dala jsem švestky, datle, rozinky)
50 g semínek (ideálně slunečnicová, pár dýňových,...)
1/2 lžičky skořice
hořká čokoláda na vaření (používám TUTO, je výborná a na potření marokánek stačí 4 kostičky)

Nejprve si připravte ovoce, ořechy a semínka. Já jsem část nasekala nahrubo a část najemno :-). Pár kousků klidně nechejte i vcelku. Promíchejte se skořicí (nebo perníkovým kořením).
Poté si v hrnci rozmíchejte mouku ve vodě a za občasného míchání vařte do zhoustnutí. Jakmile bude kaše hustá, přimíchejte sušené rostlinné mléko. Veškeré ovoce, ořechy a semena vmícháme do teplé kaše. Z kaše následně na pečící papír tvoříme hrudky, které rozmáčkneme lžící na placičku. Pečeme při 150 - 180°C zhruba 40 minut. Hotové marokánky zespodu potřete nad vodní párou rozpuštěnou hořkou čokoládou.

1 komentář:

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den