úterý 1. prosince 2015

Vánoce - Vanilkové rohlíčky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové

Vanilkové rohlíčky jsou nejspíš v repertoáru každé rodiny a na vánočním stole nesmí chybět. U nás tuto klasiku doplňuje ještě linecké a perníčky, zbytek druhů většinou peču podle momentální chuti. Klasické recepty na rohlíčky jsou výtečné, ale většinou jsou založené na bílé mouce, bílém cukru a másla a jelikož jsou toto moje první veganské vánoce a ráda bych zachovala i zdravý ráz mého blogování, vyzkoušela a vyladila jsem pro vás tento recept již v září a proto vám mohu představit výborné zdravější a bezlepkové rohlíčky, které mohou směle konkurovat těm od babičky :-).
Nevěříte? Zkuste to letos zdravěji :-). Bude vám vděčný váš žaludek i vaše váha :-).
P.S. - Neděste se, že už mám napečeno. Nemám! Tenhle recept jsem ladila k dokonalosti už v září, abyste si jej mohli upéct dřív než 20. prosince, kdy jsem obvykle s cukrovím hotová já :-D. To, sami uznejte, by už bylo pozdě publikovat takovéto recepty

Suroviny:
300 g hladké pohankové mouky (doporučuji TUTO)
200 g Bio Alsan (rostlinný tuk)
100 g třtinového cukru
1 bal. vanilkového pudingového prášku
120 g pomletých oříšků (použila jsem směs vlašských, kešu a para ořechů)
dřeň z 1 vanilkového lusku

Ze všech surovin vypracujte těsto, které nechte alespoň hodinu v lednici odpočívat. Pokud nemáte výkonný mixér, který vám udělá z třtinového cukru udělá moučku, rozpusťte cukr v tuku, vypracujte těsto a nechte dokud tuk zas nevychladne.

Z uleželého těsta tvarujte rohlíčky. Pečte při 160°C zhruba 13 - 15 minut dozlatova. Upečené můžete obalit ve vanilkovém cukru, já již neobaluji.

Doporučuji péct rohlíčky 14 dní před Štědrým dnem, aby se dobře rozležely.

Dobrou chuť!


.

3 komentáře:

  1. Zdravím a děkuji za recept - rohlíčky byly vždycky moje nejoblíbenější, takže ho rozhodně vyzkouším! Jen místo Alsanu, který obsahuje palmový olej, použiju klasický kokosový olej, snad to vyjde. A ten puding dáváte do těsta proto, aby rohlíčky držely pohromadě, když je pohanková mouka bezlepková?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, přesně tak :-) místo pudingu může být klidně jen kukuřičný škrob ;-).... á mám bohužel na kokos alergii a proto na vánoce koupím 4 kostky Bio Alsanu ... Během roku se palmovému oleji vyhýbám zcela :-) Krásný advent

      Vymazat
  2. Dobrý den, šlo by to i z jiné bezlepkové mouky, než pohankové? Nemám ji moc v oblibě :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den