Rybízový koláč z ovesných vloček

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje
Bez pšenice

Dneska potěším milovníky banánů. Ano, i k nám zabloudily banány (dostali jsme 2 od babičky) a tak jsem se rozhodla udělat nějaký dobrý koláč. Inspirací mi byl koláč od kamarádky, ale jak je u mě zvykem, předělala jsem si jej k obrazu svému. Výsledek je slastný a myslím si, že jsem si našla letního favorita.

Suroviny:200 g ovesných vloček
150 g bezlepkové mouky (nebo špaldové)
100 g třtinového cukru
1/2 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky kypřícího prášku bez fosfátů
1 lžička mleté skořice
špetka soli
120 g rostlinného oleje
200 ml rostlinného jogurtu
1 banán

Drobenka:
1 díl kukuřičné polohrubé mouky
1 díl ovesných vloček
1 díl oleje
1 díl třtinového cukru

rybíz

Ze surovin na těsto zpravujte kouli, kterou nechte asi 30 minut odpočívat. Následně dejte koláč do formy vyložené pečícím papírem a prsty vytvarujte. Dejte na 10 minut zapéct do trouby při 180°C. 
Následně na zapečený korpus nasypte rybíz (já použila ještě zásoby z loňska) a posypte hojně drobenkou.
Dejte péct na dalších 30 - 35 minut.
Po upečení nechte vychladnout a můžete servírovat. Dobrou chuť! 

Komentáře

  1. Dobrý den, jakým způsobem uchováváte rybíz, prostě zamrazit v sáčku?
    Jaký prosím doporučujete použít olej? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rybíz mrazim v krabičkách. Olej neutrální chuti typu řepkový, slunečnicový, kokosovy

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky