Bezlepková cuketová buchta

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Bezlepkové
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje
Bez vajec
Bez mléka

Milovníci cuket pozor, tato buchta vás nadchne

Tato buchta vznikla náhodou. Měla jsem děsnou chuť na cuketový moučník, ale doma žádnou jinou mouku než kukuřičnou. Popravdě jsem nečekala, že by byl výsledek tak chutný. Chutí mi buchta připomíná nějakou buchtu, co pekla moje babička, když jsem u ní trávila prázdniny. Ale takovou tu obyčejnou, nic extra, ale pořád musíte ujídat, víte?
Příjemným překvapením pro mě bylo, když jí manžel snědl opravdu kus a říkal, že je to jedna z nejlepších buchet. A to on na sladké moc není.

Suroviny


2 hrnky polohrubé kukuřičné mouky (můžte použít i jakoukoli jinou lepkovou mouku)
1/2 hrnek třtinového cukru (klidně méně)
1/2 hrnku rostlinného oleje
1 lžička skořice
1/2 lžičky mleté vanilky
1 lžička kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
1 lžička jedlé sody
1/2 hrnku rostlinného mléka
2 hrnky nastrouhané cukety

Postup

Nejprve v míse promíchejte sypké suroviny, následně přimíchávejte tekuté. Nakonec vmíchejte cuketu. Nalijte do pečícím papírem vyloženého plechu (30 x 40 cm)a pečte při 180 °C zhruba 45 minut.

Tip

Myslím si, že by byly v buchtě výborné rozinky nebo sekané oříšky či čokoláda :-). Příště je tam dám.

Komentáře

  1. Takové jednoduché recepty jsou nejlepší! Pár ingrediencí se smíchá dohromady, nic se nemusí extra připravovat a nakonec je z toho super dobrota :) rozinky bych tam asi taky přidala a možná navrch nakrájené hrušky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý recept :-) Hned jsem buchtu vyzkoušela a je vážně výborná, což dosvědčil i můj přítel, který je co se buchet týče neuvěřitelně vybíravý :-) A ještě k tomu je fakt rychlá na přípravu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Parada, z kukuricne mouky jsem ji jeste nezkousela - dobry napad! Ja tam rizinky nedavam, zato mletymi orechy nahrazuji cast mouky a je to silene dobry ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem dnes buchtu zkoušela poprvé. Vypadá to, že se povedla, zatím jsem ji teda nezkoušela :-), chladne. Mouku jsem dala špaldovou (jinou jsem neměla) a místo cukru javorový sirup, tak uvidím. Ale díky za recept. Takové rychlé recepty mám ráda a ze sezónních ingrediencí o to víc :-).

    OdpovědětVymazat
  5. Hezký den, buchta mě moc zaujala a protože je přebytek cuket a protože se učím péct bezlepkově a tento recept mi přišel lehký, tak jsem jí zkusila. A udělala jsem moc dobře! Buchta je výborná a recept si ukládám. Dala jsem více skořice a přidala jsem ještě rumový cukr. Je výtečná! Děkuji moc za bezva recept!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem ráda, že buchta chutná. Ty nejobyčejnější věci bývají často ty nejlepší :-) U nás je tento moučník letošní léto favoritem :-)

      Vymazat
  6. Dobrý den, tak jsem i já potřebovala spotřebovat obr cuketu. Recept jsem inovovala o 1 hrnek pohankové mouky, 1/2 hrnku kukuřičné strouhanky a 1/2 hrnku konopné. Přidala jsem dle doporučení z komentářů rozinky a nasekanou vysoko% čokoládu. Naprostá delikatesa! Pro technicky zaměřené - cuketu jsem strouhala na jemno. To mi v receptu chybělo - na hrubo či na jemno? :-) Ale je to lahoda! A taková, že bude nutné dělat z dvojité dávky! :-) Díky moc!!! Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. doplním, ale myslím si, že je to jedno ;-)... já strouhám vždy nahrubo ;-)

      Vymazat
  7. Dnes jsem upekla a vubec se mi nepovedla. Ma pachut po kukuricne mouce a diky cukete mi pripada takova mokra, "nedopocena". Pridala jsem dokonce i orisky a cokoladu... Nevim cim to je.. Prvni buchta, co asi vyhodim :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to mě mrzí, že se buchta nepovedla podle vašich představ. Já ji pekla dnes už asi podesáté toto léto a vždy výborná a i komentáře nad vámi dosvědčují, že buchta se ostatním povedla. Nevím čím by to mohlo být. A kukuřici z ní cítím taky, ale já osobně kukuřičnou mouku používám ráda a její chuť mi nevadí.

      Vymazat
  8. Dekuji za uzasny recept!Dnes jdu vyzkouset, tak snad se buchta povede:-) nahoru dam hrusky a poliju cokoladou, tak sem zvedava :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Tak jsem ji dnes vyzkoušela i já a je opravdu výborná! Místo půl hrnku třtinového cukru jsem dala čtvrt a k tomu lžíci medu a místo jednoho hrnku kukuřičné mouky pohankovou celozrnnou. Akorát ji bohužel mám moc nízkou (příště trošku menší formu a možná i malinko víc kypřícího prášku) a mrzí mě, že tam ta cuketa není ani trošku cítit. Ale skvělá je i tak!

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den, držím bezlepkovou dietu a tento recept mě zaujal až na jednu věc a to je PRÁŠEK DO PEČIVA. Nevím jestli kupujete speciální, ale klasický, co je k dostání v každém obchodě NENÍ bez lepku. Je možné jej nahradit větším množstvím sody? Mám obavu, kvůli její výrazné chuti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den, díky za podnět.... Já kupuji už roky kypřící prášek od Amylonu, který je bezlepkový, tak mě ani nenapadlo, že jiné nejsou... ROzhodně budu do receptů tuto informaci přidávat ;-) https://eshop.aktin.cz/amylon-bio-kyprici-prasek?gclid=CjwKCAjwwo7cBRBwEiwAMEoXPF6chujLUtAdcr0DvR1lM-TJ6RH7xdb0yhFaEVjZxUdekRAFSJQp1hoCRo4QAvD_BwE#57955

      Vymazat
  11. Ahoj Leni, buchta luxus :) pecu uz ji uz treti den, pac mala jinou nechce ... tesim se az vyzkousim dalsi tve recepty :) Jancik a Viky s Honzikem

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky